spyfobi!!!!!
Min äldsta pojk har spyfobi och det är jättejobbigt för oss alla. Varje gång vi åker utomlands så är han så orolig att bli dålig i magen och/eller spy att han blir gråtfärdig. Nu har vi börjat att vaccinera honom mot E-coli (?).
Min äldsta pojk har spyfobi och det är jättejobbigt för oss alla. Varje gång vi åker utomlands så är han så orolig att bli dålig i magen och/eller spy att han blir gråtfärdig. Nu har vi börjat att vaccinera honom mot E-coli (?).
När jag berättade för vår husläkare om sonens spyfobi så tog hon oss på allvar direkt. Det var då hennes förslag att ge honom vaccinet. Synd att inte alla läkare tar det på allvar...
Vet ni andra varför ni har spyfobi? Något som har hänt?
Min sons fobi kommer av att han aldrig spydde innan han var 7 år gammal och när han väl gjorde det så var det för att han fick VKS hos pappa som han inte träffade så ofta.
Pappan bor 25 mil härifrån så jag kunde liksom inget göra. Denna händelse blev oerhört traumatisk för honom och han pratar fortfarande ofta om det trots att det är över 3 år sedan.
Vad är de här magdropparna menade för? Min 2-åring är ofta hård i magen trots massor av vätska och frukt. Kan dropparna vara något för henne tro?