• joe1

spyfobi!!!!!

Hej alla!
    Ducoral heter vaccinet...
    Är det någon här som är medlem i SME (emetofobi.se)???
    En jätte bra sida för de som verkligen är rädda för s*y, ms-
    Man har all stöttning man kan få där om allt.

• joe1

Det är mest ett vaccin mot kolera, men fungerar även mot de bakterier som finns i viss mat utomlands. Men som sagt kolera i allra högsta grad. Har nyligen tagit dosen, då vi åkte till Thailand. Och med min fobi så är jag i allra högsta grad insatt i alla dessa saker
    Biobics kapslar är något jag äter. Finns att köpa på hälsokost. De sägs att dessa ska ätas i ms tider. Det är råmjölks tabletter. Sen för den som är rädd för att s*y, så be er läkare skriva ut primperan. Anti kräk medecin. Jag äter så fort jag mår lite illa. Hatar höst, vinter och vår och dessa ms som härjar...

• joe1

Min läkare sa något liknande. Men skickade remiss till psykiatrin där de skulle hjälpa mig med remiss på KBT. Men på psykiatrin skrattade de bara åt mig, så nu får jag bekosta KBT själv. Efter mycket om och men, så har jag lyckats hitta en terapeft en liten bit härifrån... Stå på dig!!!

• joe1

Pillren från hälsokost äter jag i förebyggande syfte. De på recept är "nöd tabletter"
    Har inte krä**s sen jag va 4 år. Idag är jag 27 och jag är livrädd och tvär vägrar göra det. Hellre tar jag livet av mig. Så känns det i sådana situationer.
    Jag fyllde nog i någon medlemslista, sen fick jag ett mail och efter 2 dagar kunde jag logga in mig där. Hemsidan är underbart bra...

Svar på tråden spyfobi!!!!!