Inlägg från: Blackbutterfly |Visa alla inlägg
  • Blackbutterfly

spyfobi!!!!!

Usch!! Här är en till som är så fruktansvärt rädd för ALLT som har med magsjuka att göra!! *ryyyyys*

Dottern började på dagis i okt...och nu är jag rädd typ varje dag jag hämtar henne...
    Frågar fröknarna varje dag om det varit nått "äckel" som jag kallar det!!

Jag skulle ge vad som helst för att slippa vara rädd för detta, man blir ju helt handikappad varje vinter!!

Har aldrig haft VKS *peppar, peppar* men nu när man har barn så kanske det blir svårt att undvika att få den!! usch!!

Känns så skönt att läsa i sånna här trådar...att det finns fler som jag!!

¯`°?.¸ ღ♥ Ella-Pella ♥ღ ¸.?°´¯
  • Blackbutterfly
    Iorlover skrev 2007-11-23 21:58:22 följande:
    Ja, visst är det skönt att se att man inte är ensam! Lätt att känna att man är det då man tex står i en affär o håller på att bryta ihop (igen) pga detta! Jag blir så ledsen varje gång och tycker det är jobbigt o jaa TRAGISKT!
    JAAAA.....senast idag när jag hade hämtat dottern så skulle jag skjutsa hem en kompis...Ella började blir jätteledsen i bilen och började bara störtgråta...det ENDA jag kunde tänka på var att "nu spyr hon snart...hon gråter för att hon mår illa" man känner sig så hemsk...jag tycker heller inte om att hon ska se att man är så rädd....TUR att min sambo är världens mest förstående och skulle ta hand om allt om Ella blev magsjuk!!
    Det är som du säger....det är verkligen JOBBIGT och tragiskt!! Ledsen
  • Blackbutterfly
    Iorlover skrev 2007-11-23 22:35:17 följande:
    Exakt så är jag med! Så fort de gråter eller har ont i magen!
    Visst känner man sig hemsk då?? Man vill bara trösta och krama och ta hand om dem, men huvudet och hjärnan säger bara stopp!!

Idag har vi varit på släktmiddag!! en massa ungar i skolåldern..och jag blir genast rädd att nån av dem ska ha en massa magsjukebaktierier....blääää!!

Hur är det idag då??
  • Blackbutterfly
    Kajsa M skrev 2007-11-25 10:44:02 följande:
    Usch usch!Har en dotter med magsjuka just nu. Jag rymde hemifrån i morse, men hon har legat i vår säng i natt. Har mer eller mindre pnaik just nu. Har stoppat i mig vitpepparkorn och hoppas att jag ska klara mig.Har man feber när man har VKS?
    Åååhhh...din stackare!!
    Jag håller tummarna för att du klarar dig!! Tvätta händerna för fullt....
  • Blackbutterfly
    Frosk skrev 2007-11-26 19:22:20 följande:
    Heja dig! Killen min är och hämtar pizza just nu Jag tänkte komma med lite trevligare info idag. Frågade en på jobbet, vars tjej jobbar på dagis, om hon alltid får kräksjukan. Nej sa han...hon har nog aldrig haft den. Så trots att hon jobbar med ungar som kräks så har hon klarat sig och det känns ju bra! Man har kanske en chans att slippa undan ändå Och tycker man att stan och folk är jobbigt så kan man handla måga av julklapparna på nätet, det är ju också bra
    Min kusin jobbade på dagis förut...hon har flera gånger blivit totalt nedspydd, men ändå inte blivit smittad varje gång...det är ALLTID likaskönt att höra sånna historier!!!
  • Blackbutterfly
    Iorlover skrev 2007-11-27 20:08:50 följande:
    Måste fråga HUR du berättade för dagis? Jag skulle vilja tala ut ordentligt om min fobi. Har mest dragit de på skämt liksom.
    Jag har oxå berättat på min dotters dagis att jag är livrädd för magsjukor...och att dom måste ringa så fort något sådant börjar härja!!
    Det känns skönt att ha berättat så att dom vet!!

Lycka till!!
Svar på tråden spyfobi!!!!!