• mal

spyfobi!!!!!

SaramedM: Jo vuxna kan få rota men det blir inte lika allvarligt som för barnen. En vuxen blir bara lite bubblig i magen eller som värst får diarée

• mal

Inte kul när de´gör narr av en, precis som att de inte förstår att det är allvar. Min man har nån form av magsjuka nu, inte alls kul. Jag verkligen badar i handsprit så händerna håller på att gå sönder, men det är det värt. Hoppas verkligen inte jag eller barnen får det nu. Mår illa bara av tanken

syrran skrev 2007-10-25 15:03:50 följande:
    hej igen, jag har bla esucos, primperan supp el tabletter, Legigan comp och vanlig.Primperan hjälper bäst tycker jag, men mot själva skräcken finns ju inget, kanske bara att droga ner sig själv helt när andra i fam har, lite svårt när barnen har, nu ska vi separera oxå, hur går det då hon kräks då????kan ju inte bo ihop bara för det, eller kan man det??Jag var medlem förut i denna spyklubb, men nu vet jag inte...om nåt barn hos dagmamman får så tänker jag vara hemma med henne tills faran är över, typ ett år blir det ju, kanske knäppt.-Mina föräldrar o min farmor gör narr av mig över vissa situationer som jag varit inblandad i när dom spytt. När jag var liten, typ 7 år var vi på Kreta, sista natten fick min farmor magsjuka i våran lilla lägenhet, jag flydde i panik till mina föräldrar, där pappa oxå var magsjuk!!!! alltså, fick jag sätta mig ute utanför hotellet och vänta till morgonen!! Och detta skrattar dom åt!
  • mal

Tycker tyvärr det ser ut som att det bli värre och värre för varje år. HOPPAS innerligt att jag har fel

SaramedM skrev 2007-10-26 16:10:24 följande:
    Var det en snäll säsong?Men det är väl ca varannat år eller ?Och ifjol var det ju hemskt
  • mal

För mig var det det iaf. Hade vks 2004 på julafton sen 2006 men inte 2005 faktiskt

SaramedM skrev 2007-10-26 16:19:00 följande:
    Men hur var det 2005 var inte det ett mellanår?
  • mal

Ett tips: Shoppa alla julklappar på nätet. Det kommer jag göra för jag vägrar utsätta mig för mer vks-risk är nödvändigt.

Iorlover skrev 2007-12-03 13:18:37 följande:
    Skulle jag gärna gjort men lyckas inte riktigt få till det med ekonomin. Skulle lagt undan så man har innan o så. Men i år har jag handlat mycket via nätet.Sen är jag ute i friska luften o går ett par mil i veckan, inbillar mig att det hjälper mig att stå emot!
  • mal

Oj, stackare! Hoppas inte någon annan blir smittad! Sprita händerna konstant!

Frosk skrev 2007-12-05 10:33:02 följande:
    Usch och fy! Dottern har spytt fyra gånger i natt! Som tur var hade jag bokat tvättstuga så vi får rent allt kräk, men shit..jag är livrädd nu!
  • mal

Håller med, "väntan" är värst

Frosk skrev 2007-12-05 10:38:26 följande:
    Vi har inte ens nån handsprit hemma!! men vi tvättar händerna konstant och hoppas på det bästa. Åh vad jag hatar detta!! Att gå och vänta är nästan värst av allt.
  • mal

Oj vad jobbigt. Är barnen också sjuk? Känns det ok, eller ångest hela tiden? Vet du "hur" du blev smittad? Använde samma toa eller kom det via luften tror du?

Lenis80 skrev 2007-12-05 10:47:27 följande:
    Stackars dig men god handhygien så ska det nog gå bra...Jag vart iaf oxå smittad av sambon så nu ligger man här ensam med tre barn...
  • mal

Stargirl skrev 2007-12-11 17:44:14 följande:

Förmodligen så är folk i en butik inte lika bra på att städa som på sjukhus så ja det är möjligt att du får på dig viruspartiklar på händer etc. Det är alltså inte omöjligt.Följande hände oss.På tisdagen så hade ett barn kräkat på öppnaförskolans sångrum (inga leksaker eller prylar) på onsdagen så var jag därinne med min son vi stod upp  allihopa och bar våra barn då vi bara var där på rundvandring och barnen var så små. På torsdag kväll insjuknade flera föräldrar och barn. Smittokällan måste ha varit sångrummet då ingen av oss var på samma ställe annars.
    Usch, vad jobbigt att det sprids så lätt

Sonen fick just diareé. Hoppas det stannar vid det och att ingen annan blir sjuk. Handspritar så händerna blöder..
Svar på tråden spyfobi!!!!!