• milla2

spyfobi!!!!!

hur smittar kräk å magsjukan genom luften eller direkt kontakt?

• milla2

om jag går in å handlar å är jättenoga med handhygien efter jag handlat spritar mig å så hur stor risk är det att bli smittad av att handla trr ni?

• milla2

ok så det är inte luftburet alltså?!! men om min son sitter i kundvagnen då är det liten risk han med får det alltså eller hur funkar denna j-la sjukdom?

• milla2

ok.. men förlåt jag tjatar men det är absolut inte luftburet alltså?

• milla2

nu har jag varit å handlat men smittas det om vi säger en person har kräkts i butiken men dom har städat å jag kommer en timme efter säger vi?

• milla2

men om det blev föräldrar som blev sjuka av att vara i ett rum som nån kräkts i då måste det väl vara luftburet eller har jag fel?

• milla2

ok då förstår ja men man måste väl typ stå på en person som kräks för att bli smittad då? för vi säger jag sitter i vardagsrummet å min kille spyr i sovrummet då borde väl inte jag få det?

• milla2

kan man äta dom tabletterna när man är gravid?

• milla2

jag har en son på 1½ å precis som du skrev så har det blivit mycket värre efter han kom jag var å handlade idag å nu tänker jag på det hela tiden man blir ju knäpp till sut jag önskar det vore sommar nu!!

• milla2

kan man äta biobics när man är gravid?

• milla2

jag vill shoppa men vill inte ta med min son tror ni att det smittar på honom om han åker med

• milla2

en fråga bara vissa säger ju att det är luftburet å andra inte hur är det egentligen

• milla2

ok då får man vara här istället då! jag är hur nojig som helst har varit å handlat mat idag men mannen å min son fick va hemma vill inte riskera att min son blir smittad av att gå in i en affär är jag sjuk är det lätt att bli sjuk av att sitta i en kundvagn i en halvtimme tor är jag över knäpp?

Svar på tråden spyfobi!!!!!