• SaramedM

spyfobi!!!!!

Hur vet man om det är vks man har?

• SaramedM

Jag tänker gå även om det ger mig massor med ångest.

För jag vet att försöker jag styra för mycket över normala saker i livet så mår jag sämre, eftersom att livet inte låter sig styras och man aldrig kan vara säker på att undvika magsjuka.

Men går det magsjuka på dagis just då så kommer inte M att gå dit heller, men annars så
    D med N och A skrev 2007-11-23 22:51:07 följande:

Faktiskt så fick sonen magsjuka exakt ett dygn efter dagis luciafirande förra året. Det var väl nån som kände sig tillräckligt frisk för att gå dit trots att de kräkt dagen innan eller nåt. Vågar man gå i år, eller ska man göra dagisdottern besviken?
  • SaramedM

Jag förstår dig men jag tycker att det är ett ganska grymt svar till ett litet barn på lågstadiet! Jag hade blivit rätt arg om någon lärare sa så till mitt barn.

killing skrev 2007-11-23 21:45:28 följande:
    Räkna med mig!Åhhhh jag jobbar som lärare på en låg-och mellanstadieskola och träffar dagligen barn som mår illa vet inte hur många gånger jag sagt till barnen att de måste gå till toan om de behöver spy annars får de torka upp själva!!!!Pepparpeppar....
  • SaramedM

Vi smittade ner rätt många 12 timmar innan vi blev sjuka...

joe1 skrev 2007-11-24 20:38:07 följande:
    Smittar INTE innan det bryter ut!!!
  • SaramedM

för att det smittar innan det bryter ut!¨

Men jag har också hört otaliga personer hävda att det inte smittar innan det bryter ut, men men

josefsmamma skrev 2007-11-24 20:41:07 följande:
    mysko... vi smittade hela umgängeskretsen dagen innan det bröt ut!hur kan det komma sig då?
  • SaramedM

Jag känner samma sak och funderar på att ta bort mig ur den här tråden ett tag för jag blir mer och mer rädd när jag hör om olika sätt att bli sjuk på.

Jag kanske skulle köra en vecka där jag inte läser något som skrivs om magsjuka alls, varken här eller på aftonbladet tex.

D med N och A skrev 2007-11-25 09:58:02 följande: