• SaramedM

spyfobi!!!!!

Hur vet man om det är vks man har?

• SaramedM

Jag tänker gå även om det ger mig massor med ångest.

För jag vet att försöker jag styra för mycket över normala saker i livet så mår jag sämre, eftersom att livet inte låter sig styras och man aldrig kan vara säker på att undvika magsjuka.

Men går det magsjuka på dagis just då så kommer inte M att gå dit heller, men annars så
    D med N och A skrev 2007-11-23 22:51:07 följande:

Faktiskt så fick sonen magsjuka exakt ett dygn efter dagis luciafirande förra året. Det var väl nån som kände sig tillräckligt frisk för att gå dit trots att de kräkt dagen innan eller nåt. Vågar man gå i år, eller ska man göra dagisdottern besviken?
  • SaramedM

Jag förstår dig men jag tycker att det är ett ganska grymt svar till ett litet barn på lågstadiet! Jag hade blivit rätt arg om någon lärare sa så till mitt barn.

killing skrev 2007-11-23 21:45:28 följande:
    Räkna med mig!Åhhhh jag jobbar som lärare på en låg-och mellanstadieskola och träffar dagligen barn som mår illa vet inte hur många gånger jag sagt till barnen att de måste gå till toan om de behöver spy annars får de torka upp själva!!!!Pepparpeppar....
  • SaramedM

Vi smittade ner rätt många 12 timmar innan vi blev sjuka...

joe1 skrev 2007-11-24 20:38:07 följande:
    Smittar INTE innan det bryter ut!!!
  • SaramedM

för att det smittar innan det bryter ut!¨

Men jag har också hört otaliga personer hävda att det inte smittar innan det bryter ut, men men

josefsmamma skrev 2007-11-24 20:41:07 följande:
    mysko... vi smittade hela umgängeskretsen dagen innan det bröt ut!hur kan det komma sig då?
  • SaramedM

Jag känner samma sak och funderar på att ta bort mig ur den här tråden ett tag för jag blir mer och mer rädd när jag hör om olika sätt att bli sjuk på.

Jag kanske skulle köra en vecka där jag inte läser något som skrivs om magsjuka alls, varken här eller på aftonbladet tex.

D med N och A skrev 2007-11-25 09:58:02 följande:

Du, vet du vad jag har märkt? Jag blir mycket mer nojig och har svårt att släppa "tvångstankarna" när jag läst i den här tråden och andra som handlar om magsjuka/vks. Mitt tips är, trots att det är skönt att kunna "snacka" med likasinnade, att stänga av datorn eller i alla fall surfa till andra sidor/trådar. Alltså vissa dagar känner jag mig helt knäpp och då blir jag arg. Vill inte tänka på det utan försöker förtränga och ge mig ut bland folk trots risken. Idag ska vi till Barkarbyoutleten och försöka fynda lite. Sen ska vi till NK och kolla julskyltningen och jag ska INTE tänka på magsjukor, vinterkräksjukor eller andra smittor. Eller jo det kommer jag såklart göra, speciellt när vi ska äta, när ungarna ska på toa, när lillen ska byta blöja etc, men inte lika mycket som när jag suttit vid datorn och "läst på" för mycket.
  • SaramedM

Jo jag vill ha kontrollen men det är en naiv tanke att tro att man kan ha den.

Ju mer jag försöker ha kontrollen desto sämre mår jag när jag inte har den. Om jag däremot försöker att inte ha kontrollen kommer jag succesivt att må bättre.

zasata skrev 2007-11-25 10:10:01 följande:
    men jag vill typ ha "kontrollen" känner inte ni så ibland? i morgon SKALL jag förödska mig våga ut och handla julklappar, men lämnar nog tjejen hemma med sin pappa så det bara är jag i så fall och skall gå på babysimmet utan att tänka på dom andra.och på onsdag skall jag ta mig till jobbet! och sedan fika på samma ställe dom förra onsdagen där jag gick förbi en spy, inte dra mig ur fikan.. försöka tänka "den är borta nu, är den kvar så smittar den inte" kan vi inte försöka bara skriva posetiva saker? undra man negativa saker kan i svara i varandra inboxar?
  • SaramedM

Ja det kan man ha

Krya på er

Kajsa M skrev 2007-11-25 10:44:02 följande:

Usch usch!Har en dotter med magsjuka just nu. Jag rymde hemifrån i morse, men hon har legat i vår säng i natt. Har mer eller mindre pnaik just nu. Har stoppat i mig vitpepparkorn och hoppas att jag ska klara mig.Har man feber när man har VKS?
  • SaramedM

Vet inte, M kräktes 12 gånger under 6 timmar och sen varanna timme rätt många dagar

Kajsa M skrev 2007-11-25 11:03:58 följande:

Jaha. Då är det nog det hon har. Fast hon har inte kräkts mer än 1 eller 2 ggr. Blir man inte sjukare av VKS?
  • SaramedM

Nu är allt mitt lugn som bortblåst....

Det går magsjuka på M´s dagis, de är bara en grupp med 18 barn och 3 barn hemma och kräks...minst vi får väl se hur länget är imorgon

Åh vad jag önskar att jag kunde hålla henne hemma fram tills efter nyår

Just nu är hon snuvig så hon får vara hemma imorgon av andra skäl

Men jag känner verkligen paniken i kroppen...

Svar på tråden spyfobi!!!!!