Jag blir oxå arg då folk tillrättavisar min hund och även min metod att lära henne saker...
Eller att jag lär henne fel saker osv...
Träffade en kvinna när min vovve var runt halvåret (fortfarande valp och inte så uppfostrad, men tilräckligt att hon visste att hon inte får hoppa upp på folk)
Denna kvinna är lite lite synskadad, hon går med vit käpp ibland fastän hon ser... Plus att hon har en ledarhund (svart labrador)
Iallfall... En dag träffade jag henne då jag var ute och gick med min vovve.
Hon kommer fram till mej och pratar med min hund. Frågar om jag lärt henne hämta kopplet då man skall ut (för det gör hennes hund och den är lös och sen tar den kopplet i sin egen mun och kommer med den så man slipper bja sej ner och plocka upp den)
Jag svarade att jag inte lärt henne det, hon är ½ år oah jag har tid att lära henne det om jag vill at thonska lära sej det...
Hon pratade vidare och till slut började hon klappa sej själv på brösten och knäna för att visa att hon ville att Tessie skulle hoppa upp på henne, vilket hon förstås gjorde (vilken hund skulle inte det när man klappar och visar at man vill det, inte många)
Och då direkt tog hon i henne i nackskinnet och fyade henne!!!
Att så får man inte göra.
Och så sade hon till mej att jag måste uppfostra henne bättre!
Men vad f*n!!!! Det var ju hon själv som visade att hon ville att Tessie skulle hoppa upp på henne, varför då fya henne och ta henne i nackskinnet?!?
Jag blev såååå förbannad på henne så jag tål henne inte ens idag (ca 6 år senare).