Lokförare !
Finns det någon här inne som är lokförare eller hade tänkt att bli ? Är lite nyfiken då jag själv tänkt gå en kurs å utbilda mig till det ! Vill veta lite vad det innebär , vad man tjänar osv osv ! Tacksam för svar !
Finns det någon här inne som är lokförare eller hade tänkt att bli ? Är lite nyfiken då jag själv tänkt gå en kurs å utbilda mig till det ! Vill veta lite vad det innebär , vad man tjänar osv osv ! Tacksam för svar !
har en kompis som ble lokförare för ca 5 månader sen och hon fick en ingångslön på 27.000 och slutlön tror jag ligger på 34.000
Det är ju skiftarbete beroende på vilket företag du kommer köra för t ex... Framförallt behöver du inte oroa dig för att inte få jobb, det är underskott på lokförare....
Det är ett ensamarbete
Övernattningar på orter där man inte bor.
Hur utbildar man sig till lokförare? *nyfiken*
Min sambo är lokförare! Först jobbade han som tågmästare sen utbildade SJ honom till lokförare, helt perfekt så han hade full lön under utbildningen, annars är det ju KY-utbldning som gäller. Han tjänar 29 000 i månaden nu ungefär, med det är ingångslönen, så den blir ju högre när man har jobbat ett tag.
Någon som har en länk förresten? Till utbildningen?
Jag hörde att man får gå "kriskurser" osv och tydligen räkna med självmord då många lokförare far offer för såna som tar det valet.
Är det verkligen sant?