• Titan

Vart köpa Yankee Candle i Stockholm?

Ja som frågan lyder så undrar jag vart man kan köpa Yankee candles i Stockholm?Vet att Drömhus sålt men de sålde bara små votiv ljus och ej i jars som jag vill ha och nu verkar de inte ha var märket ens.

• Svar på tråden Vart köpa Yankee Candle i Stockholm?
  • Camilla R
    LenaLi skrev 2007-09-19 16:01:45 följande:
    Titan.Tack för svaret. Jag kanske ska beställa på nätet då, vore kul att prova. Har du något tips på doft? Clean cotton låter ju fräsch. Eller man kanske ska prova juldoft? Blir svårt det här.
    Clean cotton är underbar Juldoft är jag också intresserad av, men då vill jag nog både ha luktat och sniffat på dem först.
  • Titan

Clean cotton är ett säkert kort, väldigt typisk svensk doft som man kan börja med. jag som gillar dofter, men samtidigt är känslig för dem gillar att testa olika för vissa av dem är kanon. En juldoft som oxå är ett säkert kort är den som heter Cinnamon stick, sen finns det andra som bla heter Christmas cookie men den är mer anpassad till amerikansk jul då de där har söta kakor motsvarande våra pepparkakor men kanske inte en doft som vi i Sverige förknippar med jul.

• Titan

Tydligen så kommer Drömhus på Östermalmstorg får in en leverans med Yankee candle om några veckor. men vilka dofter eller hur många, eller i vilka storlekar vet jag ej.

• Camilla R

Så bra, passar utmärkt med ett besök dit på lunchrasten. Drömhuset i Sergelgången verkar ha slutat med Yankee -de hade heller inte så stort urval, så det har blivit Gamla Stan för min del.

• Titan

Har oxå varit på Drömhuset i sergelgången och de hade inga alls när jag var där, synd. Hoppas nu att butiken på östermalmstorg tar in stora glasjars och inte bara småljus.

• Titan
    latherese skrev 2007-09-18 17:11:07 följande:
    man kan köpa dom på plantagen.. massa olika sorter..
    Var på plantagen i dag vid Universitetet och hittade inte ett spår av Yankee Candle ljus. Såg inte ett enda doftljus ens. Vilken plantagen har du varit på i Stockholm?
  • jassikan

Finns inte på Plantagen i Slagsta eller i Barkarby heller, eller nja... de vanliga finns inte.
    De har en av de mer ovanlig modellerna, kommer inte ihåg vad de heter just nu. Visserligen också Yankee candle, men inte den alla brukar mena.

Maila Månssons och fråga efter återförsäljare, brukar inte vara något problem att få svar på det från dem.

• Titan
    jassikan skrev 2007-10-04 19:57:54 följande:
    Finns inte på Plantagen i Slagsta eller i Barkarby heller, eller nja... de vanliga finns inte.De har en av de mer ovanlig modellerna, kommer inte ihåg vad de heter just nu. Visserligen också Yankee candle, men inte den alla brukar mena.Maila Månssons och fråga efter återförsäljare, brukar inte vara något problem att få svar på det från dem.
    På Plantagen vid universitetet fanns nada, inte en tillstymmelse av Yankee candle. Vilken tänker du på när du säger den som alla brukar mena, är det Clean Cotton doften? jag letar inte clean cotton utan höst och juldofterna men just nu vill jag bara hitta ngn som säljer märket överhuvudtaget. Jag har fått en lista från Månssons redan men den stämmer inte riktigt.
  • Titan

Här är listan jag fick från Månssons:

I Stockholmsområdet hittar du Yankee Candle hos bla

Carmen i Märsta

Wilma?s i Haninge

Theodors Home Västerlånggatan

Room, Alströmergatan

Grynna, Värmdö Centrum

Beark Interiör, Solna Centrum

Skälby Blomstercentrum, Järfälla
  • jassikan

I Slagsta finns inget alls. Barkarby har inga vanliga jars och votivljus, de har en ovanlig sort.
    Nu var det ett tag sedan jag var där.

Nu hittade jag dem äntligen. De har de som kallas för YC Home och eventuellt också YC Home Classic.
    Kolla under Produktsortiment och längst ner där finns YC Home:
    www.manssons.se/product.aspx

Yankee candle finns också att köpa på andra ställen på nätet, men de har ju inte alls lika mycket. Men då är frågan vad man vill ha.
    www.pulpstore.se/index.php
    www.mellmine.se/shop/catalog/index.php/cPath/61
    www.fridasgard.se/varor.asp
    Finns fler också...

Ljusen m.m. är verkligen kanonbra, bra kvalitet och bra dofter.
    Inga huvudvärksdofter som tur är, eller nja... inga av de jag testat i varje fall.
    De är dyra, men värda pengarna faktiskt

• iRicci

Jag piffar upp tråden jag också.

Fr.o.m. imorgon, 24/9, så finns ett stort utbud av Yankee Candles underbara doftljus på:

www.ljuvligahem.se

Webbutiken finns i Stockholm och har förutom vanliga post-leveranser även personliga leveranser i och runt Sjöstaden samt innerstaden om så önskas. Andra områden i Stockholm kan diskuteras.

Glad

• gertie
    Titan skrev 2007-09-18 13:05:10 följande:

Ingen som vet vart man kan köpa i innerstan?

Åhléns City har stort utbud av YC. Fast jag tycker bättre om Voluspa, dyrare men luktar inte lika billigt och kemiskt som YC. Finns många dofter från Voluspa att välja mellan på NK t.ex.
  • Chianti
    gertie skrev 2014-10-04 11:00:44 följande:
    Åhléns City har stort utbud av YC. Fast jag tycker bättre om Voluspa, dyrare men luktar inte lika billigt och kemiskt som YC. Finns många dofter från Voluspa att välja mellan på NK t.ex.
    Jag köpte ett par YC häromdagen, håller med om att de hade många dofter som verkade rätt kemiska, men det fanns också en hel del bra.
  • Mats K

Undvik ljus som innehåller paraffin. Det är en restprodukt från råolja och inte bra för oss människor att andas in. Yankee Candle ljus har artificiella dofter. Sök efter soja ljus med naturliga dofter istället.

• Loncelot

I Gamla stan finns en affär som heter The home på västerlånggatan där finns massor! Såg idag senast

Svar på tråden Vart köpa Yankee Candle i Stockholm?