Min mamma har synpunkter på ALLT
Min mamma har uppenbarligen svårt att acceptera att jag lever mitt eget liv där jag är mamma och fru i första hand, inte hennes dotter. Efter en helg med mina föräldrar är jag vanligen nerstämd och känner mig ganska värdelös. Anledningen är att hon har synpunkter på ALLT och håller inte inne med dem.
Det handlar om hur jag ser ut, att jag inte köper nya kläder, att jag är rufsig i håret (var själv nöjd).
Hon har synpunkter på hur vi uppfostrar och behandlar våra barn, särskilt när det gäller deras pappa. Senast hade min mamma och min man ett riktigt gräl kring orsakerna till äldsta dotterns dåliga beteende. Min man menade att han vet bättre än hon eftersom det är hans dotter, och hon menade att hon har större erfarenhet av barn och därför vet bättre. Själv var jag bara tyst.
Det handlar om min man i stort, eftersom hon inte gillar honom. Jag får hela tiden bevaka vad jag säger så att hon inte hittar något som hon kan vända till hans nackdel. Tex frågade jag min man om han kunde VAB:a på måndag. Han svarade att "det ordnar sig" varpå min mamma hade en lång utläggning om att barnen alltid måste komma först och att han inte kan lägga hela ansvaret på mig. Jag bröt emellan och sa att vi sköter om det på bästa sätt.
Det kan handla om hur vi placerat möbler "barnen kan springa in i dem" eller att min man köpt tuggummi till barnen "det blir bara bråk och kladd"
Jag försöker allt vad jag kan att tiga ihjäl henne och att inte ta det till mig, men vanligen mår jag dåligt efter en helg med henne.
Jag skriver detta för att "pysa ut" lite. Har ni liknande erfarenheter och hur hanterar ni era föräldrar?