Kan man få attraktion att försvinna?
Jag undrar vad attraktion egentligen är, om det är en rent biologisk process eller om det handlar om psykologi.
Det är så att jag är väldigt attraherad av en kollega och jag vet att det är besvarat, det är så laddat mellan oss att jag knappt vågar vara ensam med honom.
Det är verkligen jobbigt att behöva se honom varje dag, att vara så fysiskt nära och ändå inte få röra honom. Han är gift och har barn så det är bara att glömma men hur?
När man får leva ut attraktionen, d.v.s. ha sex hela natten ungefär , så brukar den ju avta eller iaf bli mindre intensiv men när man inte får röra varandra blir det riktigt svårt.
Det är som om attraktionen bara blir starkare och jag vill ha honom NU. Han står alldeles för nära, ser mig djupt i ögonen, ger mig komplimanger och jag kan ju inte säga åt honom att låta bli när han hela tiden är så subtil. Det är uppenbart för oss två men outtalat.
Så kan man bryta attraktion i den här situationen? Har ni några råd? Det börjar bli jobbigt att gå dit nu och jag vill inte ha det så.