• Anonym

hur många atarax kan jag ta?

hej!
    Har slut på sömntabletter och måste vrkligen få sova inatt. Har bara mina atarax kvar.. Normal dos är 2 tabletter, 25 mg..
    Om jag vill somna av dom, hur många ska/kan jag ta då?

Bara så jag blir trött o kan sova i natt..

• Svar på tråden hur många atarax kan jag ta?
  • Ch Belair

Så många det står på förpackningen så klart, alltså 2 st.

• Anonym

jo, men de tär ju ingen sömnmedicin.. endast lugnande.. kanske man kan bli änu tröttare om man tar ngn extra.. kanskebara dumt.. försöker bara depserat komma på ngt så jag kan sova inatt..

• Ch Belair

Ta aldrig mer än det står. Somsagt atarax är ingen sömnmedecin men vissa blir trötta av dem.

• Ch Belair
    Anonym skrev 2007-09-16 22:01:20 följande:
    3-4 st kan man ta
    varför tipsa om att ta mer medicin än det står? Är inte det väldigt dumt? Man får inte bättre effekt även om man tar fler.
  • Anonym
    Ch Belair skrev 2007-09-16 22:02:39 följande:
    varför tipsa om att ta mer medicin än det står? Är inte det väldigt dumt? Man får inte bättre effekt även om man tar fler.
    jo, man blir tröttare
  • Nikki75

Näpp! Jag skulle aldrig våga ta mer än vad som står på förpackningen. Min läkare har skrivit att jag får ta upp till två atarax åt gången. Jag har 25mg jag också.

• Ch Belair
    Anonym skrev 2007-09-16 22:06:04 följande:
    jo, man blir tröttare
    Men fortfarande återstår, man ska INTE ta mer än det står. Bordeväll vem som förstå.
  • Anonym

jag fick ta upp till 4 när jag fick dom som lugnande iallafall!

• Ch Belair
    Anonym skrev 2007-09-16 22:07:38 följande:
    25 mg? Du ja, men Ts är inte du, och hon ska använda dessa som sömntabletter, vilker de inte ens är.
  • Anonym
    Ch Belair skrev 2007-09-16 22:08:36 följande:
    25 mg? Du ja, men Ts är inte du, och hon ska använda dessa som sömntabletter, vilker de inte ens är.
    sant!
  • mariahammarberg
    man doserar olika beroende på kroppsvikt och den effekt kroppen klarar av efter andra bedömningar.
    TS ta ej mer än vad som står på asken, lugnande är inte sömnmedicin utan just lugnande!
  • Anonym
    Det fick jag med....
Svar på tråden hur många atarax kan jag ta?