• Miss Cee

Vill veta Allt om Västervik

Hejsan

Funderar allvarligt på att flytta till Västervik och skulle därför vilja veta lite mer om stan...

Så ni som bor där eller känner till stan:
    * Vad finns det för affärer?
    * Bio/ andra nöjen?
    * Möjligheter att träna etc?
    * Områden som är trevliga/mindre trevliga?

Berätta gärna allt ni vet :)

• Svar på tråden Vill veta Allt om Västervik
  • Hidda

Affärer: Lidex, kapphal, h&m JC dressman mfl vanliga.
    Största bioduken i norden i nybyggda biosalonger
    Träna??? Vet ej
    Områden? Vet ej har bara bott i gammla posthuset mitt i stan...

• Miss Cee

Ah! Låter ju trevligt

Var orolig att bion var i Oskarshamns storlek (dvs av typen gammal aula där man klarar 10 min innan man får ryggskott..)

Men det verkar ju finnas hyfsade shoppingmöjligheter iaf då. det låter ju positivt!!

• Hidda

Miss Cee är det jobb som drar dig dit eller?

• AlbicemammaR

Föddes på Västervik´s KK 1982 och växte upp ca 1 mil utanför, men gick gymnasiet på Västerviks Gymnasium.
    Träffade mitt livs kärlek på Stadshotellet och kan inte säga annat än att Västervik är en riktigt trevlig småstad, Dock så flyttade vi ifrån Västervik 2005 pga jobb, men återkommer såklart till vår släkt och vänner då och då!

Västervik har på senaste åren blivit en mer "handelstad", dvs många olika butiker och kedjor har öppnats runt omkring Västervik (efter vad jag förstått ), men det jag vet mindre om är den aktuella arbetsmarknaden och chans till studier.

Lycka till!

Mina ögonstenar Albin -02 & Alice -06!!!
  • Miss Cee

Har inget jobb ännu, men hoppas på att hitta. Har släkten i närheten och vill därför flytta till trakten. Västervik verkar vara en mysig stad utan att vara för liten..(?)

Jag är mest orolig att det ska vara för litet så vi blir rastlösa. Är uppväxt på småort, men trivs eg i storstad. Vill inte få lappsjuka ju

Hur är det med uteställen och så? Finns det 1 eller 10 ställen att gå ut på en lördag?

(är tacksam för alla svar!!)

• AlbicemammaR
    Miss Cee skrev 2007-09-16 23:24:24 följande:
    Har inget jobb ännu, men hoppas på att hitta. Har släkten i närheten och vill därför flytta till trakten. Västervik verkar vara en mysig stad utan att vara för liten..(?) Jag är mest orolig att det ska vara för litet så vi blir rastlösa. Är uppväxt på småort, men trivs eg i storstad. Vill inte få lappsjuka ju Hur är det med uteställen och så? Finns det 1 eller 10 ställen att gå ut på en lördag?(är tacksam för alla svar!!)
    Innan vi flyttade ifrån V-vik 2005 så fanns ju Stadshotellet (typ discotek), annars finns nog mer pubar och sånt.
    Utbudet är ju som störst på sommaren och under "Visfestivalsveckan".
  • Miss Cee

När är visfestivalen?

Finns det några andra evenemang?

Hur är det annars att bo där?

• AlbicemammaR
    Miss Cee skrev 2007-09-17 21:59:55 följande:
    När är visfestivalen?Finns det några andra evenemang?Hur är det annars att bo där?
    Visfestivalen är alltid under vecka 28 i Julimånad och då är det också som allra mest turister i Västervik och därmed då de allra flesta arrangemang är .
    Resten av året måste jag nog säga att västervik är som vilken liten småstad som helst och jag tror att det beror mycket på vad man söker efter som individ.
    Jag kunde tycka som tonåring i Västervik att staden inte alltid kunde erbjuda det som en tonåring sökte, men idag som småbarnsmamma skulle jag mycket väl kunna bo där om jobb bara fanns.

Hoppas det blir som du vill, lycka till!
Svar på tråden Vill veta Allt om Västervik