Gravid i V.31, svårt med andning..Någon?
Har nu ett tag kännt att jag har svårt att andas, som att man är anfådd..
(Det är även om jag har suttit stilla..)
Det är bland då och då på dagarna.
Någon som känner igen det här?
Har nu ett tag kännt att jag har svårt att andas, som att man är anfådd..
(Det är även om jag har suttit stilla..)
Det är bland då och då på dagarna.
Någon som känner igen det här?
Jadå, det är normalt...så var bara lugn... men blir det för obehagligt så ska du såklart kontakta din BM...
Jag var väldigt anfådd ett tag plus att jag har svår astma...har blivit bättre :)
Ja, det brukar bli så efter v 30 ungefär. Det blir lite trångt för lungorna!
Helt normalt, och omkring v36-38 sjunker magen ner och gör det lättare att andas.
Jag var på akuten i förrgår faktiskt just för detta problem. Är i vecka 33. Jag har väldigt lågt blodtryck så det beror nog på det. Jag är inte andfådd, men ahr svårt att få tillräckligt med syre, måste dra långa djupa andetag ofta. Jag kan inte ligga på rygg (beror på tryck på stora kropps pulsådern) eller luta mig bakåt när jag sitter.. Skitjobbigt. Det sticker i fingrarna och domnar i läpparna, det är obehagligt. Men det är iofs bättre att ha lågt blodtryck än högt, då kan det bli farligt, nu är det mest jobbigt.
Min syresättning var iaf bra sa läkaren och hb-värdet också.
Men uppsök sjukhus om du är orolig, det ska du alltid göra!
Kramens...
Japp, väldigt vanligt att gravida kvinnor får problem att andas. Barnet trycker ju på lungorna, likaså som den trycker på urinblåsan och ni behöver kissa mkt. Men du ska förstås söka hjälp om du är orolig.
Jag har oxå haft skitsvårt att andas + att jaglider av mkt astma..så jag trodde att jag var skit dålig med astman..å satt hemma å pumpade i mig en massa mediciner mot det men det hjälpte ju inte...så till slut gick jag till sjukan...sen visste jag att det inte var "farligt" så då gick det lättare att andas för det men när det trycker på som värst...ställ dig på alla fyra det tyckte jag var skönt det lättar på det... men nu är jag i v 37 å det har blivit mkt bättre å det började runt v 33... lycka til!!
Usch...skulle precis fråga någon. Är snart i vecka 33 och idag känns det jobbigt att andas, eller snarare som att jag inte får tillräckligt med luft, trots att jag andas "normalt". Sitter framför datorn, men vet inte om det påverkar...kanske borde prova att stå, men å andra sidan får/har jag ju svullna ben med åderbråck...suck. Nu börjas det....jag som haft det så lätt hitills...
har samma sak (är i v. 33). Ha en påse vicks eller nån annan mintig halstablett i väskan. Brukar kännas skönt att ta en när det känns som man får för lite luft. känns liksom lite mer lättandat då. För mig hjälper det att ligga på sidan i stället för på rygg när jag sover eller glor på TV.