2000-talet kommer att bli en borttappad tid. Allt för många knäpper hejdlösa mängder med bilder som bara sparas i datorn.... tills de kraschar för det GÖR datorer, förr eller senare. Även om man sparar sina bilder på cd så kommer dagens skivor inte att kunna användas i framtida datorer, tänk bara på hur utvecklingen gått från de stora disketterna till små disketter till cd till usb-minnen.......
Se'n tycker jag det är synd att så många sorterar bort så många bilder redan i kameran. Hur ofta är det inte som det är den halvmisslyckade bilden som blir den man senare tycker är roligast att titta på. Släktfotot där morbror Kurt blundar eller tant Asta gör en konstig grimas? Bilder som vid första anblicken ser misslyckade ut kan istället vara de som faktiskt är riktigt bra och då kanske den redan är raderad och borta.
Se'n gillar jag inte heller fördröjningen som är på digitalkameror (om man inte har systemkamera förstås). Du står och håller kameran på en armlängds avstånd, bara det helt galet, du kollar in motivet och trycker av och................. där tas bilden. Oops, oj då motivet hann visst flytta på sig.
Usch, nu låter jag jättegammal och framtidsfientlig men jag håller nog fast vid min analoga med hederlig film ett tag till.