• JGumsa

Kalla röror?

Å vet inte hur jag ska göra... Kan man äta kalla rörot eller hur var det med det?? som ex. kycklingröra?? Har hört att vissa ej tycker det pga. att det är ägg i, men då skulle man ju inte kunna äta några kalla såser!?! Någon som kan ge ett snabbt svar??

Tack,tack!

• Svar på tråden Kalla röror?
  • Familjen Heimer Öhlin

Varför skulle du inte få äta ägg?

• Starlight84

Jag äter det iaf, har inte hört något om att man inte får äta det, man kan ju äta majonnäs och det är ägg i!

• JGumsa

Det var en tråd jag läste i för ett tag sedan ang. majonäs att pga att det är ägg i och ägg kan innehålla salmonella....pust

• Familjen Heimer Öhlin

Hmm..jahaa..du menade så..

Men jag tror inte det är någon som helst fara med det..Finns ju massa saker som innehåller ägg..
    Och min BM har inte sagt något om att man inte skulle få äta ägg..då skulle man ju isf inte få äta kyckling heller..och det har jag inte läst nått om att man inte får göra..=)

• JGumsa

Nä precis! Tack snälla för svaren!

• trollkarl

Familjen Heimer Öhlin skrev 2007-09-17 11:38:17 följande:

Hmm..jahaa..du menade så..Men jag tror inte det är någon som helst fara med det..Finns ju massa saker som innehåller ägg..Och min BM har inte sagt något om att man inte skulle få äta ägg..då skulle man ju isf inte få äta kyckling heller..och det har jag inte läst nått om att man inte får göra..=)
    svensk kyckling har inte salmonella numera som tur är =)
  • Pip73

Det är väl råa ägg man ska undvika, så typ sockerkakssmet m.m. Om de är hackade i en röra borde ju vara ok...

• Familjen Heimer Öhlin

Tur man inte är så mycket för rått ägg..*S*..

• Familjen Heimer Öhlin

Råa menade jag..hahahahaha..Såg nu hur mitt svar såg ut..*S*..

• JGumsa

Kanske e trög nu=) men "hackade" ägg? Menar ni kokta ägg och sedan hackade eller?? Jag menar alltså inte en röra med kokt ägg i utan det finns ju kalla såser och annat när man har råa ägg i, vispade alltså??

• JGumsa

De använder väl bara svenska ägg i Sverige hoppas jag?=)

• Familjen Heimer Öhlin

Köper du svenska produkter så ja..då är dom väl förhoppningsvis svenska..!??!

Och ja..Hackade ägg är kokta hackade ägg...............

• Lola Jämtland

Svenska ägg innehåller inte salmonella!
    Ät de i alla former!

//Blir det nånsin våran tur.....
Svar på tråden Kalla röror?