• Nätsurfaren

Bäst investerad leksak till 2 åring?

Ska införskaffa nya leksaker till tjejen då hon snart ska få ett syskon också. Men, jag är i valet och kvalet. Dock-saker eller spis-matsaker? Hon gillar båda aktiviteterna!
    Vad har ni till era 2-åringar? Min tjej har dockor, men inte så mycket tillbehör ännu och några plastmatleksaker, men ingen spis eller kastruller ex...

Svårt att ge svar, men vad har ni tyckt varit väl investerade pengar på leksaker?

• Svar på tråden Bäst investerad leksak till 2 åring?
  • cicci85

Trehjulingen används väldigt mycket, han lastar sina plastdjur, bilar och böcker och kör runt.
    Han blev 2 i juli och det där är nästan det enda han leker med nr vi är inne.

• strojes

Spis köpte vi beg av en kompis. Den är mycket uppskattad av dottern. Ett par kastruller, stekpanna, tallrikar, muggar, bestick mm i plast så hon kan laga mat och duka upp. Det tycker hon är jättekul.
    Docka har hon med nappflaska och potta och ett par blöjor också uppskattat.

Jag satsar hellre på saker kring spisen än att köpa en massa tillbehör till dockan. Men det beror ju helt på barnet också...

• Mia1975

Vår dotter (2 år och nybliven storasyster) leker egentligen inte speciellt mycket varken med dockvagnen och dockan eller med spisen. Hon gillar mest pussel och att rita med träpennor. Sedan är det alltid roligt med mammas eller farmors eller andras handväskor. Det vore egentligen den perfekta presenten. En begagnad damhandväska med många fack och en uppsättning med lite varierande prylar (nycklar, mobiltelefon (en gammal utan simkort som man fååår trycka på), hårborste osv.) att stoppa i olika fack och i fodral, med knappar och dragkedjelås. Det kan man ju leka med hur länge som helst.

• Nätsurfaren

Ja, det behöver ju inte vara så krångligt och det behöver inte kosta så mycket heller, men det gäller bara att hitta på domdär sakerna. Nu när du säger det MIA1975 det här om handväskorna så det gillar hon ju jättemycket att göra...Kanske det skulle vara nåt Intressant att läsa vad ni skriver!

• Doodelidoo

Vår kille som är 2 år och 4 mån leker ganska mycket med sin spis. Han dukar till oss och lagar mat. Har plastgrönsaker som man kan dela på (sitter ihop med kardborrband) och de "skär" han och lägger upp på tallrikar och serverar.

• Tant Green

Spistillbehör är jättepoppis här, särskild vispen och sleven som hon har till kastrullerna.

• Jogobella

Lillans favorit är Duplos stora bondgård. Den har hon lekt med varje dag sen hon fick den, vilket nu är sex månader sen! Annars gillar hon också pussel, träverktyg och sin doktorsväska.

Handväskor ja! Hon älskar handväskor. Hon packar dem fulla med allt möjligt och "går till jobbet"!

• Theina

2 åringen här gillar också sin trehjuling och susar fram i huset här. Hon tycker om att stoppa om dockor. Hon leker mycket med sin spis också, som har massa tillbehör å så. Det gillar hon, och handväskor och gubbens jobbyxor med massor med verktygsfickor i...

• Glad i hågen

Och en leksaksverktygslåda. Den kommer hon med på en gång när vi ska fixa nånting här hemma och ibland sitter hon själv och mekar under sin bobbycar.

• Joppis81

Min lilla tjej är en riktigt liten pysslare! Hon älskar att leka med sin dockvagn, sin docka och laga mat, så att välja bland dina alternativ skulle bli svårt. :)
    Men docksaker kanske kan vara kul nu när hon ska få syskon, då kan hon ju göra samma saker med sin docka som du gör med bebisen.

När våran stora tjej blev storasyster fick hon en docka och den blev flitigt blöjbytt och ammad av dottern, dockan hängde med på allting som bebisen gjorde, kanonbra! :)

Mamma till gostrollen Elvira & Viola
  • twentyone

Min tjej på 2år älskar att rita. Kritor, papper och målarböcker, vattenfärg, lera..ja allt skapande. Men jag tror det beror på att hon är på ett Reggio Emeila dagis där dom har den inriktningen. Annars älskar hon sina "little people" från fisher price, dom små gubbarna leker hon med och dom får åka bil osv, nästan börjar leka lite "rollekar" faktiskt.

Böcker är också en hit nu, hon kan sitta och bläddra själv läänge.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • lövet2
    Duplo! Lillan började leka med Duplo innan hon ens lärt sig att sätta ihop klossarna. Nu bygger hon hus med sin 8-årige storebror, och han tycker det är precis lika roligt!
  • Droppen

Min lilla älskar att rita! Hon fick en magnettavla i present när hon fyllde två. Köpte den på biltema. Den Älskar hon!!

Svar på tråden Bäst investerad leksak till 2 åring?