• Anonym

Sår vid anus

Är gravid i tionde veckan...

Upptäckte för ett par dagar sedan typ som två blåsor eller något nära min analöppning. Hade haft string på mig den dagen och tänkte först att det kanske skaft lite bara att jag blivit öm. Men jag kände efter lite och tryckte och det kom ut lite vätska. Ungefär som om det varit två "rakfinnar",  dvs att hårståt växt inne i hårsäcken och inte kommit ut...

MEN det ligger såpass nära analhålet så jag kan inte tänka mig att det funnit hår där när jag rakat mig. och jag har inte rakat mig på säkert 2 veckor så dessa rakfinnar borde gett sig till känna tidigare isåfall...

Ibland när jag sätter mig ner nu så värker det till snabbt men går över lika fort. Vad kan detta vara? Hemorojder? Men de sitter väl inne i ändtarmen?

Funderade på om jag kanske bara spruckit ltie när jag varit hård i magen men det är inte "sprick-sår" jag har...

Nåja, någon som känner igen detta och haft så?

Jag har tid för vul imorgon men känns pinsamt att fråga vad det är när min sambo sitter bredvid mig...

• Svar på tråden Sår vid anus
  • Anonym (Ne)

Ne dem sitter utanför ändtarmen.

• Anonym (har samma)

Det är troligtvis hemorojder, de kan komma ut ur analöppningen. Prata med din BM om vad du kan göra. Jag fick under min första graviditet men har aldrig haft obehag av dem.

• Anonym (mamma)

Har du fött barn ?

Jag hade likadant som jag upptäckte när sonen var runt 8-9 månader. Hade som en böld i röven rent ut sagt och gjorde fruktansvärt ont att bajsa.
    Dr undersökte mig i ändtarmen och utanpå och hemmorojder var det inte, utan att jag hade töjts ut under själva förslossningen. Och huden åkte tbx för snabbt så huden hann inte "dra tbx sig sj" utan bildade en flik.

Man kan operera bort det om det stör så man får ont och t o m blöder.

• Anonym

Nej jag har inte fött barn.....

Och det är inga bölder som sticker ut ur rumpan....
    Dom sitter en brevid själva öppningen, men inte ivägen för avföring....

• Anonym (mamma)

Kolla då med Dr, så han/hon får göra en rektal undersökning. Så du får veta om ändtarmen ser fin ut. Kan ju vara så att stringtrosan irriterat med.

Anonym skrev 2007-09-17 20:35:50 följande:
    Nej jag har inte fött barn.....Och det är inga bölder som sticker ut ur rumpan....Dom sitter en brevid själva öppningen, men inte ivägen för avföring....
  • Anonym

Min sambo är bara så kväkmagad så han vill inte veta sånt här. Men får väl säga till honom att doktorn kanske påpekar något om något sår imorgon...

Känns pinsamt men vi blir ju starkare som par känner jag när han får veta allt som händer med mig nu. Vill han ska vara delaktig till 100.

Svar på tråden Sår vid anus