• Lindakaivi

Jordbord med barnen

Jag jobbar på en restaurang där vi ska försöka locka mer barnfamiljer.
    Så min fråga är, när ni går på julbord eller bara är ute och äter med familjen vad vill ni att det finns till barnen så de kan underhålla sig själva en liten stund medans ni äter?
    Papper och kritor, spel mmm
    Kom gärna med så mång förslag som möjligt, vi har dock inte möjlighet till ett eget rum för barnen med tex video.

• Svar på tråden Jordbord med barnen
  • holy

Jag vill att mina barn sitter vid bordet och äter med oss. Inte springer omkring, kollar tv eller ritar. Det är min åsikt...

• Lindakaivi

Det vore en dröm om alla barn kunde sitta stilla nån timme medans alla åt, dessvärre ser inte alla´s verklighet ut så. Min dotter sitter inte still mer än 20min sen kryper det i benen, men när vi var utomlands fick hon papper och kriter och satt genast still mycket längre...

• Mamma Anna

Jag tycker att lekhörna eller kritor eller liknande kan vara ett bra alternativ för att locka barnfamiljer. Vår dotter sitter alltid och äter med oss men hon brukar tröttna på att äta långt innan vi gör det och då hade en barnhörna varit perfekt, särskilt vid julbord då man ofta äter läääääänge.

• Mamma Anna

Mina förslag, en kuddhörna, kritor och papper (gärna stora blädderblock), lego/klossar, "smågubbar" plastdjur.

• Lindakaivi

Flyttar upp tråden lite.

Vill ha fler åsikter och förslag

Svar på tråden Jordbord med barnen