• Snowstorm

Amnings BH, tips på bra märke?? NÄR köpa?

Är i v. 31 nu. Hur har ni gjort när det gäller amnings bh?

NÄr är en bra tidpunkt att köpa amnings bh? Är det efter födseln efter några veckor när brösten minskat i svullnad o man vet rätt storlek? Och köpa en billigare till dess??

Hur många amnings bh har du?

Märke o inköpsställe??

Behöver alla tips jag kan få av er amnings bh experter Tack på förhand!

• Svar på tråden Amnings BH, tips på bra märke?? NÄR köpa?
  • FruMarie

Jag köpte min amningsbh på HM, är i vecka 28 nu, och mina vanliga BH kan jag inte alls ha..
    Har vanligtvis 85DD, men dem har blivit grymt stora nu Förvånad
    Men jag köpte en amningsbh i 85DD, och den sitter jättebra Glad

Ska hadla ett par st till, och jag betalade 149 kr den

18 December ska vi bli föräldrar
  • Lukas syskon

Var ett vandrande läckage med ettan. Jag har köpt några amningsbhar på Lindex som var så där. En på Kappahl med bygel som var bra för att gå bort men annars hopplöst med bygel. Majoriteten köpte jag faktiskt på HM pga jag behövde massor av bh. Vanlig bomull, vita med lite brodyr på kanten. Supersköna pga de är mjuka runt kroppen. Har nog närmare 10...Köp en el två och komplettera efter hand. Vissa sitter inte kvar över brösten när man ligger vilket kan bidra till jätteläckage i sängen :( Skönt att ha ett lager nu när tvåan kommer!
    Lycka till!

• Lillabjörnen

Jag köpte en av märket BRAVADO på internet, den är jätteskön och mjuk, som en sporttop fast snyggare. Den kostade ca 400:-. Fast tyvärr köpte jag den för tidigt i graviditeten, för nu e den för liten. Tror att jag köpte den i ca v 28. Skulle behöva ny nu men vågar inte köpa förrän bebisen kommit ut och man vet hur stora brösten blir. Är i v 39 nu.

• strojes

Köp en i förväg som du kan ha med till bb. Det rekomenderas att man kan få i en hand i kupan så man har lite växmån och kan få plats med inlägg sedan. Efteråt kan du köpa ett par till. Den jag köpte innan förlossingen kunde jag inte alls ha sedan (men då visste jag inte tricket med handen...).
    Jag hade två amningsbh:ar förra gången men tyckte jag tvättade de hela tiden så ska nog ha tre eller fyra denna gången. Satsa på en rejäl bh med breda band och smidig uppknäppning och bra stöd för bysten. Mina är av Lindex eget märke (alltså köpta på lindex ). Jag hade innan grav strl 80C när jag ammade hade jag 80DD. Men inte alla får så mycket större byst vissa har samma strl när de ammar som vanligt och trots det mycket mjölk.

• strojes

Just det, välj amningsbh utan bygel. Bygeln riskerar att klämma på brösten så man kan få mjölkstockning + att den är rätt obekväm när brösten är fulla med mjölk.

• SofiaM

Köp en amningstopp att ta med på bb, och vänta till en vecka efter förlossning innan du köper amnings bh, rekomenderar märket AnnaCecilia!

• tymamma

köp efter förlossning,en vecka ung,lindex e bra!!!

• Snowstorm

Ok tack snälla för tipsen! Köper en nu, och sen väntar jag 1-2v efter förlossningen

• Farfalla

Jag har sökt runt på en massa affärer och hittar mest mormorstuket på alla amningsbh:ar.. Men idag hittade jag en som var faktiskt ok( )! På lindex i svart spets och kostade 169kr tror jag det var!
    Någon som har tips på andra snygga men inte alltför dyra?

• JosefineB

Köpte en nu på Lindex. 169 har jag för mig att den kostade. Mycket bekväm, men jag har inte fått min bebis än, så i amningssyfte vet jag inte om den är bra. Den är utan bågar med den är formgjuten i lite hårdare material så den är stadig ändå.

• zasata

jag hade köpt på lindex innan lite billigare för 170kr st. men dom passade inte sen. efteråt köpte jag 2st lite dyrare på lindex för 300kr styck jag haft hela tiden. det var på dag 3och 4a,

• Äntligen mamma

Finns på Ullared. 99 kr.

Svar på tråden Amnings BH, tips på bra märke?? NÄR köpa?