• Ungmamma92

Tar ni med era barn till stallet?

Som rubriken lyder, tar ni med era barn till stallet? när ni mockar, rider, in och ut med hästar osv...?

Jag tar med Liam och det har jag alltid gjort, i mitt stall så står det nu 5 hästar och jag fodrar, mockar, rider osv och Liam när nästan alltid med.

Han sitter i vagnen oftast eller så är han o leker i sin lilla
    "lekhage", när jag tar ut hästarna sitter han i vagnen och hästarna går så snällt bredvid, tillo med mitt lilla tjuriga o stuttsande sto går snällt bredvid.
    Rider jag så sitter han i vagnen utanför ridbanan men oftast e liams pappa med.

Nu vill jag höra hur ni gör:)

Skriv skriv massor:D:D:D

• Svar på tråden Tar ni med era barn till stallet?
  • sänka

Jag hade alltid barnen med i stallet när dom var små. Hade också en sån där liten "sjuttiotals" lekhage som dom var i, om dom inte sov i bilen med dörren öppen, eller i vagnen. Varför skulle man inte kunna ha dom med sig

• qenzo

Jag har släpat med mig mina ungar på det mesta, inkl stall.

• trixxie

Själv så rider jag inte, men jag bara måste säga att jag tycker det är så häftigt av er att ha barnen med er till stallet! Det måste ju vara helt underbart! Själv så skulle det aldrig ha funkat med min son, som har en stämma som en operasångare. Han skriker och gnäller mest hela dagarna, så han skulle ha skrämt de stackars djuren! Han är också väldigt krävande vad gäller uppmärksamhet, så jag hinner inte med något här hemma om dagarna. Så det är nog tur att jag inte har djur att ta hand om... Men det låter iaf jättehärligt för er som kan umgås med era barn och djur samtidigt!

• trixxie

Själv så rider jag inte, men jag bara måste säga att jag tycker det är så häftigt av er att ha barnen med er till stallet! Det måste ju vara helt underbart! Själv så skulle det aldrig ha funkat med min son, som har en stämma som en operasångare. Han skriker och gnäller mest hela dagarna, så han skulle ha skrämt de stackars djuren! Han är också väldigt krävande vad gäller uppmärksamhet, så jag hinner inte med något här hemma om dagarna. Så det är nog tur att jag inte har djur att ta hand om... Men det låter iaf jättehärligt för er som kan umgås med era barn och djur samtidigt!

• tintilar

Vilken rolig tråd! Som hästmänniska ända in i själen så har man ju funderat en hel del på hur man gör när man blir gravid och får barn (är inte där riktigt än).

När man har egen häst måste man ju helt enkelt ut.

Jag har planer på att tom sitta på hästryggen med nyfödd på magen. Men det tror jag inte kommer att bli av när man väl är där - man tar nog inte risken. Eller hur gör ni?

Jag känner en hel del hästägare som fått barn och jag tycker att de över lag lägger hästeriet på hyllan. De blir oroliga, vill inte hantera hästarna för mkt osv. En del lämnar dem i vagnen eller i bilen med öppen dörr medan de pysslar, fodrar etc. Men jag ser nog ingen som låter barnen vara MED. Iaf inte första året. Själv ser jag mig stappla ut i hagen för att hämta pre-hingsten med en unge på armen.

Hur gör ni med ridningen? Vad vidtar ni för åtgärder för att minska risker? Eller tar ni det med en klackspark och lever som vanligt men med liten på armen?

Ute hos oss där jag står nu är det ett antal mammalediga som har häst. Min granne har två ungar - den ena är runt 2 och den andra är inte ett år ens. Dessa två plus hund i koppel drar hon runt på i stallet och lyckas tom rida sin kära häst regelbundet - med barnen på plats.. De väntar i vagn eller på marken utanför banan och pysslar med sitt. Strongt gjort av henne OCH av barnen tycker jag. Att de lyckas underhålla sig själva och samtidigt sköta sig så bra. Hur lyckas man??!

• Ungmamma92

Jag red så långt jag kunde, hade hoppträning tillo med samma dag som min bebis kom ut:O
    Jag tävla ända in i 7 månaden, medelsvår A hoppningen och sen började jag rida efter 2 veckor...Hur länge red ni osv?

Fick inga problem alls, och när liam var riktigt liten satt jag honom i bebis sele när jag mocka och fixa.

Kom nyss ifrån stallet, tagit in hästar för det regnar här och Liam satt i vagnen och skrek o skratta, hästarna kolla på honom som om han vaore knäpp.

Vilken gren sysslar ni med?? hoppning, dressyr osv...
    Har du egen häst/hästar?...ras, stam osv
    Har ni eget stall??

Vill ha mer svar!!:D:D

• qenzo

Slutade tävla efter en ryggskada orsakad av omkullridning, men hade framt ills dess en stadig "karriär" inom banhoppning.
    Red fram till dagen innan förlossning. Sista hästen jag satt på var en nordsvenskbrukshingst med lite fula fasoner som skulle "fixas".
    Började rida igen efter ca 3 v och skaffade då en foderhäst. Halvblod, sto.
    Hade sonen i barnvagnen och skulle jag rida ut fanns ett helt stall med villiga tjejer som gärna drog en vagn en stund :)

Rider inte längre pga hästbrist :)
    La av den mesta hoppningen efter olyckan och började då fokusera mer på dressyr, som ju inte är lika illa för knän och rygg.

Hade egen häst tills för ca 5 år sedan, sista hästen jag ägde var en liten varmblodsvalack, som mest gick som "skogsmulle-häst".
    Hade då eget stall med plats för 4 hästar. 1 egen och 3 inhysningar.

Ungmamma92 skrev 2007-09-18 15:48:22 följande:
    Jag red så långt jag kunde, hade hoppträning tillo med samma dag som min bebis kom ut:OJag tävla ända in i 7 månaden, medelsvår A hoppningen och sen började jag rida efter 2 veckor...Hur länge red ni osv?Fick inga problem alls, och när liam var riktigt liten satt jag honom i bebis sele när jag mocka och fixa.Kom nyss ifrån stallet, tagit in hästar för det regnar här och Liam satt i vagnen och skrek o skratta, hästarna kolla på honom som om han vaore knäpp.Vilken gren sysslar ni med?? hoppning, dressyr osv...Har du egen häst/hästar?...ras, stam osvHar ni eget stall??Vill ha mer svar!!:D:D
Svar på tråden Tar ni med era barn till stallet?