Slutade tävla efter en ryggskada orsakad av omkullridning, men hade framt ills dess en stadig "karriär" inom banhoppning.
Red fram till dagen innan förlossning. Sista hästen jag satt på var en nordsvenskbrukshingst med lite fula fasoner som skulle "fixas".
Började rida igen efter ca 3 v och skaffade då en foderhäst. Halvblod, sto.
Hade sonen i barnvagnen och skulle jag rida ut fanns ett helt stall med villiga tjejer som gärna drog en vagn en stund :)
Rider inte längre pga hästbrist :)
La av den mesta hoppningen efter olyckan och började då fokusera mer på dressyr, som ju inte är lika illa för knän och rygg.
Hade egen häst tills för ca 5 år sedan, sista hästen jag ägde var en liten varmblodsvalack, som mest gick som "skogsmulle-häst".
Hade då eget stall med plats för 4 hästar. 1 egen och 3 inhysningar.
Ungmamma92 skrev 2007-09-18 15:48:22 följande:
Jag red så långt jag kunde, hade hoppträning tillo med samma dag som min bebis kom ut:OJag tävla ända in i 7 månaden, medelsvår A hoppningen och sen började jag rida efter 2 veckor...Hur länge red ni osv?Fick inga problem alls, och när liam var riktigt liten satt jag honom i bebis sele när jag mocka och fixa.Kom nyss ifrån stallet, tagit in hästar för det regnar här och Liam satt i vagnen och skrek o skratta, hästarna kolla på honom som om han vaore knäpp.Vilken gren sysslar ni med?? hoppning, dressyr osv...Har du egen häst/hästar?...ras, stam osvHar ni eget stall??Vill ha mer svar!!:D:D