Inlägg från: saltlakrits75 |Visa alla inlägg
  • saltlakrits75

Elitserien 07/08

Höstmörkret är här och nedräkningen har börjat! Silly season har varit länge nog! Mina Modo förväntningar är höga efter förra säsongen! Hoppas självklart på en repris! Ska bli intressant och se vilka som blir topplag och vilka som har gjort flopp-värvningar!

• Svar på tråden Elitserien 07/08
  • saltlakrits75

Premiär seger för Modo i "banken"! Men det satt hårt inne! Werner tillbaka, satte spiken i kistan för Djurgården! En matchvinnare i vinter hoppas jag!

Ska bli intressant att se hur resten av norrlands lagen öppnar serien!

• saltlakrits75

Det är ju så att man skäms... 4-0 efter 22 minuter....vad är det frågan om! Skärpning Modo!

• saltlakrits75

För alla Modo-fans så har säsongsöppningen inte infriat förväntningarna! Nykomlingarna i laget visar framfötterna! Men var är de rutinerade spelarna och framför allt var har tempot tagit vägen!

Ser fram emot en ordenlig förbättring!

Timrå var hästlängder bättre i dagens drabbning!

Mora ser ut att få det tungt i vinter! FBK ser starka ut!

• saltlakrits75

Äntligen lite mål av hemvändaren Werner! Modo seger igen.. kanske börjar maskineriet rulla igång nu!

Är det bara jag... eller är görs det mycket mål nu i matcherna i inledningen?

pki: vilken utskåpning av frölunda!

• saltlakrits75

Kan inte säga att jag är nöjd efter LHC-Modo igår!

Har regelrätta tacklingar blivit förbjudna???

En riktig bjudning av domaren!

Ser några ljusglimtar i laget men... fortfarande har några en bit upp till normal kapacitet!

Kom igen nu killar!

• saltlakrits75

Så framför mig inför helgen att det skulle bli en tung borta turné för grabbarna!

Började taskigt med förlust i Scandinavium!

Men så gött att klämma till värmlänningarna med en sudden seger!

• saltlakrits75

Äntligen en spelare med lite fart och spelglädje!

Välkommen till Sverige och Svenska mästarna
    Patrick Yetman!

Härlig början med poäng i varje match!

• saltlakrits75

Rätt så oväntat... inte den tränare man trodde skulle vara först efter Boorken!

Får se vad Samuelsson kan åstadkomma själv nu!

• saltlakrits75

Nja, visst är det kul att brynäs har vaknat till efter att Boorken fick sparken!! Men Modo vad sysslar ni med? 7 numerära överlägen och förlust med 2-3 ändå..!

Elitserien påminner lite om Hockey allsvenskan just nu... alla lag slår nästan alla!

Är det mindre klassskillnad iår än förra året?
    Vad säger ni hockey intressenter?

• saltlakrits75

Efter ett inte så upplyftande uppehåll så är det dags igen, förhoppningsvis så blir det kvalitativ hockey när ES drar igång igen!

Man hoppas ju att Modo inte upprepar sin svacka efter förra uppehållet.

• saltlakrits75

Ett stort frågetecken efter Modo-Lindköping igår! Hur tråkig kan en hockey match vara att titta på trots 5 mål?

Kommentatorn på Säsongskortet gör ju inte saken bättre! Tragiskt....Linköping var ju halvkassa men vann rättvist! Kul att Skellefteå fick vinna för en gångs skull! Och härligt att se tunga FBK bita i gräset!

Men kvalitén på hockey överlag igår på de flesta arenor var inte mycket att hänga i julgranen! Kan ju knappast bli bättre med mera vila under jul och nyårs uppehållen!

Svar på tråden Elitserien 07/08