• fenomena83

Ipod nano eller "vanlig" mp3, vad ska man ha?????

Vill så gärna ha en mp3-spelare.
    Har dreglat efter ipod nano (speciellt en rosa...) vääääldigt länge och nu är det tydligen rea då det kommer nya modeller snart.
    Men jag funderar hit och dit hela tiden om det är så bra med ipod egentligen, om det inte kan finnas en annan mp3spelare i samma prisklass (max 1300) som är bättre.
    Vad jag inte gillar, eller vad jag tror att jag inte kommer gilla, med ipod är allt bök och stök med itunes när man ska lägga in låtar. Vill hellre ha drag och släpp. Och så har den inte radio och så är den ju faktiskt ganska stor i fickan.
    Så kanske nån annan mp3spelare är bättre för mig egentligen?
    Nån som vet?
    Vill ha ca 2-4 gb (annars känns det lite meningslöst då man måste byta musik hela tiden....) och gärna radio och så ska den va extremt liten.

Fast, jag bara älskar ju designen på ipod nano och det där rosa.... *dreglar*
    Men det känns ändå som jag kommer ångra mig om jag köper en sån och speciellt så behöver jag ju inte bilder och film och såna grejer heller utan bara musik och radio...

Så, nån teknik-kunnig som kanske kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Ipod nano eller "vanlig" mp3, vad ska man ha?????
  • fenomena83

vaddå finns det ingen som har ett svar på min lilla fråga....? Gråter

• Vildblomman

hjälper dig att buffa lite då jag undra samma sak.

radio
    2-4 G
    liten
    gärna rosa
    "drag och släpp"

• fenomena83

Ja exakt samma som du vill jag ha wilda!
    finns inte det???
    har sett att det finns en som heter creative zen stone plus men den har endast 2gb, skulle ju vilja ha 4........
    annars har den radio, drag och släpp, är mycket liten och finns i rosa!

• Chaplin

Varför alls en mp3-spelare?
    Jag använder min mobil, fungerar alldeles utmärkt! Skönt med en färre pryl att hålla reda på!

• fenomena83

skulle gärna använda min mobil också men den rymmer ju typ bara 50 låtar vilket är för lite för mig!!

såg nu att creative zen stone plus snart kommer i 4gb, då ska jag nog köpa en sån, fast jag vill bara inte vänta, vill ha NUUUUU!!

• fenomena83

och undrar förresten fortfarande om nån kan ge några skäl till varför man ska välja ipod nano framför en annan spelare?

• Chaplin

Kan du inte sätta i ett större minneskort då?

• FixarFrasse

Finns massor med bra (och billigare) alternativ till Ipod, Ipod har blivit ganska framgångsrik bara p g a sin coola(?) design.

• denna där

Jag säger som Chaplin! Mobilen är bäst!
    Skaffa ett större minneskort till den bara! Till min mobil är det "dra och släpp", den har radio och ett 2 gb minneskort!
    MP3 spelare har jag också (för ljudböcker) men den satsade jag på så liten som möjligt med enklaste funktioner (på och av ) och hittade en billigt på tradera: www.tradera.com/Fabriksny_1Gb_shuffle_rosa_varldens_minsta_musikspelare_-auktion-47962470

Men har du kollat tradera? Där finns ganska mkt!

www.tradera.com/4GB_MP3_MP4_spelare_FM_1_8_Skarm_ROSA_fabriksny-auktion-47821402

www.tradera.com/4GB_AKTA_MP3_MP4_ROSA_1_8_TFT_FM_RADIO_plus_GRATIS-auktion-47657362

till exempel!

Livet är för kort för att levas dammfritt.
  • fenomena83

snygg design som sagt på ipod (eller kopiorna )
    Men det verkar ju så jobbigt med itunes-grejen och så är den ju så stor...
    drag och släpp iofs på kopiorna men den är fortfarande stor...

hmm så fånigt, jag har inte ens tänkt på att man kan köpa större minneskort till mobilen.
    ska genast undersöka saken vad ett sådant kostar på ca 4gb.... är nog säkert billigare än en mp3spelare i allafall kan tänkas!!!!!

• fenomena83

äsch man kan ju bara ha expanderbart minnekort upp till 1GB på min mobil! dessutom är den ju så himla stor att gå runt med i fickan eller hängandes om halsen!
    (nokia n73)

Svar på tråden Ipod nano eller "vanlig" mp3, vad ska man ha?????