Nej, inget fel alls på barnen men det är NÅGOT som inte stämmer riktigt.
Det var inte så jag menade. Att det skulle vara något fel på barnen eller föräldrarna.
Många nöjer sig med att det är något sugbehov och kastar in en napp istället för att fundera på och kanske ta reda på VARFÖR barnet har detta enorma sugbehov.
Sugbehov är inte så omskrivet på nätet. Eller jo, man får ju massor med träffar men inget riktigt beskrivande för vad det är. Träffarna på tex Google går till familjeliv eller andra forum och liknande. Det verkar vara något man säger och använder ofta bara.
Även om våra barnmorskor tjatar om sugbehov osv så betyder inte det att vi bryr oss. Vi tror inte samma sak som de flesta andra och om det bidrar till något positivt så är det väl inte fel?
Jag säger inte att det är fel att ge barnen napp eller snackar skit om de som inte väljer att göra det. Jag tror bara att det här med sugbehov används lite för mycket utan att fundera längre på det.
Sarah84 skrev 2007-09-21 20:21:10 följande:
Men bara för att dina barn inte varit snuttiga så är de knapapst ett fel på de barn som är snuttiga & nej de e inget "fel" på barn som e snuttiga snarare tvärtom isf om de nu finns nått som e sjukt elle inte..