Är det här för lite mat vid amning?
Frukost: Havregrynsgröt
Lunch: Nutrilett
Middag: Vanlig mat men med mkt grönt o lite fett o sås o så.
Kvällsmat: Nutrilett
O så frukter däremellan som mellis eller när suget sätter in.
Frukost: Havregrynsgröt
Lunch: Nutrilett
Middag: Vanlig mat men med mkt grönt o lite fett o sås o så.
Kvällsmat: Nutrilett
O så frukter däremellan som mellis eller när suget sätter in.
Det låter fruktansvärt lite! Får du verkligen tillräckligt med mjölk när du äter så där?
Varför äter du så lite?! Vänta med att banta tills du slutat amma!
jag äter tyvärr ännu mindre än du, så jag undrar detsamma, mjölk har jag, men hur är kvaliten på den. anledningen till att jag äter så lite är att jag inte känner mig hungrig förens på kvällen och då äter jag mycket, älskar mat. vet att det är jätte fel, men har nästan alltid ätit så.
jag äter inte så. jag undrar mest om man kan äta så utan att mista mjölken.
vill ner i vikt men vet inte hur jag ska lägga om kosten bra.
o anledningen t att jag frågar är för att jag fick rådet att man kunde äta så här också.
jag tycker också att det där verkar på tok för lite!
... vem fick du det rådet av??
Kan du vänta med egentlig bantning tills efter amningen? ...och nu bara fokuserar på att äta rätt saker (välj bort extra socker och fett), men "vanlig" mat och normal mängd.
man ska inte banta när man ammar!! Bättre du äter frukost lunch å middag å 2-3 mellanmål än nutrilett..ut å gå med barnvagnen varje dag osv..
en sjuksköterska faktiskt. som sa att jag ändå får i mig allt jag behöver på det där. att det inte räknas som bantning.
välja bort fett o socker bara kanske är bättre.
Har för mig att tungmetaller och sånt frigörs då kroppen måste använda av sitt förråd och går via bröstmjölken över till barnet då man bantar.Så därför ska man akta sig för att hårdbanta då man ammar.
Varför använda nutrilett? ( under amningstiden) Har för mig att den som ammar bara behöver 100kcal mer än normalt. Ska kolla upp det där.....
Fungerar det inte med tallriksmodellen för dig då...?
... när jag nu riktigt tänker efter så går det upp för mej att det ju "bara" är i norden vi äter varm mat 2 ggr om dagen... så egenltligen är det där kanske inte så himla lite...
Men hur som helst tror jag inte på att börja byta ut "riktig" mat mot drinkar så länge man ammar.
(jag tror inte på att byta ut riktig mat mot drinkar när man vill gå ner i vikt heller visserligen )
ang nutrilett så handlar det om EN sak. jag är ingen lunchmänniska. jag ORKAR inte laga mat två ggr om dagen! så ist när jag blir hungrig så dags (vilket jag blir o särskilt under amning) så småäter jag. ngn macka. ngn bulle. osv osv. så det handlar enbart om att jag är lat.
att ta en på kvällen handlar om samma sak. jag småäter. o nutrilett kanske mättar så jag inte gör det.
Ät youghurt eller filmjölk med flingor t ex - det går fort och lätt!
det mättar inte ordentligt. men jag kan prova.
varför inte laga lite extra kvällen före så du bara kan värma på en lunchlåda?
Kanske kan vara värt att prova, nyttigare än Nutrilett under amningen.
Lycka Till!
Ät vanlig lagad mat och skippa godis och snacks. Ta en långpromenad varje dag.
Det du beskriver är väldigt lite även om man inte ammar.
Ha inte så bråttom med att gå ner i vikt utan låt det ta tid.
Laga extra mat till middag som du kan äta till lunch.
Man ska inte banta när man ammar, eller igentligen nånsin. Däremot kan man äta nyttigt och röra på sig. När man ammar är det bra om man inte går ner i vikt snabbt pga att det då frigörs miljögifter i kroppen som går över i mjölken
Tex viktväktarna har ett speciellt program för ammande, det kan ju inte skada att kika på det
kidA skrev 2007-09-19 00:06:14 följande: