• gravida06

Småland?! Nån...

Hejsan!
    Jag e mamma till en liten sol filur Isabella på 14 månader..
    Har träffat en Kille, o de e väl prat om att flytta ihop, så nu till min fråga..

Finns de några mammor/pappor där nere? som man kan få lite kontakt med.. Kan tänka mig att jag kommer bli riktigt ensam i början

Kramar / Kim

• Svar på tråden Småland?! Nån...
  • Marlee

Dotterns farsa bor i alvesta, ca 2mil från växjö, ca 3mil från ljungby.

• gravida06

Marlee - Aha okej

bananskal - nej han har kommit hit alla gånger, då jag tävlar nästan varje helg.. men denna helg har jags ett till att få va ledig o ha lite tid med Dottern o han

• Little Ms Chatterbox

Hej, jag bor ca 7 mil från Växjö i ett lite samhälle (nämner inte vilket, vill vara lite anonym).
    Jag gjorde lite som du funderar på, förutom att jag inte hade några barn när jag flyttade hit. Jag träffade sambon på en chatt som TV4 har på sin Text-TV, man skickade in SMS. Iaf., jag var här och hällsade på 2-3 gånger innan jag flyttade hit, flyttade 45 mil. Lämnade jobb, släkt och vänner. Det är ett stort steg att ta men när det känns rätt är det värt det.

//Nu ännu bättre! -Uppdaterad med tvillingar!
  • gravida06

hejsan va kul att få lite uppmuntran då jag fått väldigt negativ respons här hemma från som inte förstår hur man kan lämna stockholm för de...

Det känns verkligen rätt! allt känns så rätt fast de gått så snabbt..

O de höll? hur länge harde ni träffats innna ni flyttade ihop?
    för de blir ju lite annorluna, äbn om jag träffat en kille här, då har man ju kvar vänner, familj o alla grejor man gör på fritiden..
    där nere blir de ju bara han o dottern jag känner...

• Fr1dlyst

Hej.. jag bor också i småland. i en liten håla mellan jönköping och växjö. känner inga hör direkt, men det kommer kanske?

Vart ska du flytta, ts?

Jag väntar på dig...
  • BabyFly

Hellu!
    Kanske inte så mkt till hjälp men vi brukar åka ner till Växjö lite då o då :) o är där runt 1-2 veckor varje gång (3-4 ggr per år "bara" men ändå). Killens familj bor där!
    Jag är 21år o vår son är 15½ månad o väntar ny i magen till februari!

• sockertopp84

jag bor i alvesta.är 23 år snart och har en son som föddes i dec 06.

mamma till Colin cooling!!!
  • gravida06

Emiz.. Till alvesta.. ligger väl nära vöxjö typ :p ingen koll

babyfly.. aha va kul ja e ju alltid nått

Sockertopp84.. va kul
    då kanske ni känner vanadra... som jag förstått e alvesta inte allt för stort?! kanske har heelt fel..

• BabyFly

nu ska vi inte dit förän December igen men men

• gravida06

sockertopp84- nu har ja fått info om att ni känner varandra haha rolkigt! då har ni säkert fått höra massa skit om oss redan(mig o dottern)
    vi va nere i helgen hos er..

babyfly - aha okej

• sockertopp84

gravida06:läs i din gästbok.jag ha verkligen fattat allt fel,så är de när man sitter vid datorn med en liten och man ha tusen saker att tänka på.vet precis vem du menar nu.

***Colin 061213***
  • mickank

ja finns me i småland 1h från jönköping ungefär!!

• Tristanya

jag o min sambo bor strax utanför växjö o känner inte en kotte här! vi ska ha bebis i december! jag är 21 och han är 22!

• Xx KalmarMamman87 xX

bor i kalmar :)

• fridanystrom

Jag och min sambo 19 och 20 år bor i växjö.. Vi är ganska ny inflyttade och känner nästan ingen här.. Vi ska ha våran bebis i början av mars nästa år :)

Svar på tråden Småland?! Nån...