• Piaf

Enkla vardagsrecept sökes! Goda!!!

Nu har jag äntligen mitt stora och fina kök!!!

Nu söker jag recept.

Vad äter ni hemma hos er på vardagarna? Eller, ja helgerna me för den delen.

Alla är välkomna.
    Vill ha recept som är så väl utskrivna som möjligt.

Vi är en barnfamilj!

Tack på förhand!!!

Pay it forward
  • Svar på tråden Enkla vardagsrecept sökes! Goda!!!
  • Nettis1975

500 g fiskfilé, t ex torsk eller sej
    4 msk smör-&rapsolja
    1/2 dl ströbröd
    2 dl corn flakes
    2 krm salt
    1 msk dijonsenap

Sätt ugnen på 225°. Lägg fisken i en ugnssäker form. Blanda smör-&rapsolja, ströbröd, flingor, salt och senap. Krossa flingorna lite. Fördela över fisken. Stek i mitten av ugnen ca 20 min. Servera med potatis

Min dotter älskar denna rätt.

Annars tipsar jag gärna om boken: Mat för barn och deras föräldrar - Latifa Lindberg

Mycket bra kokbok med lätta recept.

• Sofie75

Sa du detta till MOA???

Vill du att burken ska krascha eller???

Återkommer om en stund då jag måste fixa med en sak först.

• Sofie75

Under tiden slår jag ett slag för www.arla.se SÅ lätta och GODA recept har jag inte hittat ngn annanstans.
    Du kryssar i om det ska gå snabbt, vara vardag, fest osv.
    Ta en stund och bekanta dig med sidan vettja - sen kan jag komma med några väl inkörda rätter därifrån.

• yava

Fiskburgare

1 torskblock
    4 styckfrysta laxfilebitar
    2dl matgrädde
    dill
    citron
    salt
    peppar
    (chili för sting)

tina fisken och dela i mindre bitar. lägg ner i matberedare, häll på hälften av matgrädden och alla kryddor. mixa till någelunda jämn smet, den får ej va för tunn så va försiktig när du häller på resterande grädde. klicka ut smeten i varm panna.
    servera som burgare med bröd och alla tillbehör eller lyxa till det och servera med kokt potatis och romsås.

supergott och väldigt uppskattat av barnen!

Anton 2000 , Elias 2004 , BF dec-07
  • kobra

ååå gå in på ica och leta upp oreganokyckling.. otroligt gott

• Nettis1975
    Sofie75 skrev 2007-09-19 12:30:27 följande:
    Under tiden slår jag ett slag för www.arla.se SÅ lätta och GODA recept har jag inte hittat ngn annanstans. Du kryssar i om det ska gå snabbt, vara vardag, fest osv. Ta en stund och bekanta dig med sidan vettja - sen kan jag komma med några väl inkörda rätter därifrån.
    Mitt recept ovan kommer där ifrån, med några ändringar som gjort rätten godare tycker jag.

Men arla.se är absolut en bra sida.
  • Piaf
    Sofie75 skrev 2007-09-19 12:27:55 följande:
    Sa du detta till MOA???Vill du att burken ska krascha eller??? Återkommer om en stund då jag måste fixa med en sak först.
    Tänkte ge frågan till dig BARA först, men så la jag ut det Skrattande
    Pay it forward
  • Sofie75
    Det var vettigt gjort tycker jag, och jag ska lägga band på mig och uppträda högst normalt även om det är denna punkt som jag ÄLSKAR så - MAT!
Svar på tråden Enkla vardagsrecept sökes! Goda!!!