• flixflax

Draperi framför garderob?

Funderar på en sak....Vi har tänkt att ha ett garderobssystem med skjutdörrar i sovrummet längs med en hel vägg. Men så kom jag på att man kanske skall ha tyg i stället. Om man tar tjockt, möbeltygaktigt då.

Vi kommer inte ha några gardiner i rummet då vi har lameller framför fönstren. Det är sned tak och 5 meter högt på sina ställen därför tänkte jag att det mjukar upp rummet lite kanske? Då det i dag är väldigt textillöst.

Men ser det billigt ut? fult? Dammigt? Nån som har bilder på liknande?

• Svar på tråden Draperi framför garderob?
  • Snovit 79

Jag har inga bilder. Men kan ge ett ex.
    Har en vän som bodde i en liten etta för några år sedan. Hon hade inrett i indiskt stil med sittkuddar, lyktor osv. Eftersom det var dåligt med förvaring så hade hon efter ena väggen skruvat ihop lagerhyllor och satt tunt vitt tyg framför och röda lampor bakom. Vart supermysigt på kvällen.

Jag tycker inte det blir ngt extra dammigt.Har haft så sj framför hyllor, fast då inte så tjockt och tungt tyg, utan tunt tyg o spets.

• Angelflikkan

ikea har vita tjocka gardinliknande draperier att välja istället för dörrar till deras garderober (Pax kanske de heter?).
    vi hade såna förr, och klart blev dom lite dammiga.. men inte mer än gardinerna blev..

men snyggt var det! ger ett mkt mjukare intryck..

Världens mest underbara tjej är här.
  • Ann Lee

Vi har också en garderob från Ikea med gardiner istället för skjutdörr. Skjutdörr var inget alternativ för oss eftersom det bara är en enda garderob. Gardinen är i ett tungt tyg (vitt/naturvitt). Det faller fint och har fungerat jättebra, slänger den i tvättmaskinen lite då o då.

• flixflax

Tack för svaren, kanske skall testa då! I värsta fall får man väl bygga riktigta dörran sedan...

• Angelflikkan

ja, det är väl inte värre än så.

Världens mest underbara tjej är här.
Svar på tråden Draperi framför garderob?