• foxy

spiralen åkte ut i toa!!

hej.. min kopparspiral kom ut idag då jag var på toa!!! nån som vart med om detta??

hur var det?? hur blev det för er? berätta gärna... blev ni gravida? var ni tvugna till gynekolog för undersökning??

e lite orolig... tacksam för "hjälp"

• Svar på tråden spiralen åkte ut i toa!!
  • M C Catta

Va??? Visste inte ens att spiralen kunde åka ur bara så där. Jag skulle ringt min bm eller gyn på en gång!

• Majjssan

Oj då.. Klart det finns risk/chans för en grav om ni har haft sex nyligen å det är mitt uppe i en Äl men jag råder dig till att ringa Bm...

• Jane Roe

Men är det sant ?? Har jag aldrig ens hört att den kan ! Ring gyn direkt !

Kram

• susye

hur länge har du haft den?
    den sak inte lossna
    du kan ju ha blivit gravid nu för den kan ju suttit löst ett tag så vore jag du skulle jag ringa bm

• Hannah76

Oj.. Visste inte att den bara kunde ramla ut, hur länge har du haft den i? Har de verkligen satt in den ordentligt om den bara trillar ut? Ring din bm, eller den som satte in den. Vore jag du skulle jag även göra ett gravtest.

• Jagvetmest

Ta det lugnt! OM du haft sex de senaste dagarna så kan du ta ett dagen efter piller (Upp till 72 timmar efter sex). Att spiralen ramlar ut är ovanligt, men det händer. Behöver inte vara den som satte i dens fel.

• foxy

Jag har pratat med bm nu, hon sa att de är inte vanligt men det händer att den kommer ut i samband med mens. Att det inte gjorde ont sa hon var ren tur för annars "fastnar" den lite på vägen i livmodersetappen å där har man tydligen mkt nerver så de kan göra jätteont.
    Hon sa oxå det där med dagen efter-piller eftersom jag hade sex igår.
    Men att den tydligen haft funktion då den vart i livmodern hela tiden å inte i etappen för de hade gjort jätteont..

jag satte in den för snart 2 år sen, jag var nersövd under tiden å dom klippte trådarna jättekorta inne i etappen så att de inte ens stack ut... en liten tid därefter var jag på kontroll å gjorde vaginalt UL å allt satt som de skulle..

för en tid sen har jag börjat känna trådarna sticka ut litegrann detta nämnde jag nu för bm å hon sa att den nog hade hasat ner lite men inte tappat funktionen.
    har haft mens ganska nyligen men ska nog göra ett test för säkerhets skull.

• TyraPaloma

Det hände mig ocksåi början av året. Blev inte gravid direkt (det dröjde typ en månad haha). Skulle bara vänta på min mens och sen börja med p-ring. Gick ju sådär

Men jaja, vi är glada över barnet som ska komma så!

• Themis

Jodå, det händer att spiraler stöts ut/ramlar ut. Så då är det kanske inte bästa alternativet för just dig- ring BM och be om nåt alternativ.

Svar på tråden spiralen åkte ut i toa!!