Inlägg från: foxy |Visa alla inlägg
  • foxy

spiralen åkte ut i toa!!

hej.. min kopparspiral kom ut idag då jag var på toa!!! nån som vart med om detta??

hur var det?? hur blev det för er? berätta gärna... blev ni gravida? var ni tvugna till gynekolog för undersökning??

e lite orolig... tacksam för "hjälp"

• Svar på tråden spiralen åkte ut i toa!!
  • foxy

Jag har pratat med bm nu, hon sa att de är inte vanligt men det händer att den kommer ut i samband med mens. Att det inte gjorde ont sa hon var ren tur för annars "fastnar" den lite på vägen i livmodersetappen å där har man tydligen mkt nerver så de kan göra jätteont.
    Hon sa oxå det där med dagen efter-piller eftersom jag hade sex igår.
    Men att den tydligen haft funktion då den vart i livmodern hela tiden å inte i etappen för de hade gjort jätteont..

jag satte in den för snart 2 år sen, jag var nersövd under tiden å dom klippte trådarna jättekorta inne i etappen så att de inte ens stack ut... en liten tid därefter var jag på kontroll å gjorde vaginalt UL å allt satt som de skulle..

för en tid sen har jag börjat känna trådarna sticka ut litegrann detta nämnde jag nu för bm å hon sa att den nog hade hasat ner lite men inte tappat funktionen.
    har haft mens ganska nyligen men ska nog göra ett test för säkerhets skull.

• foxy
    Themis skrev 2007-09-19 19:14:19 följande:
    Jodå, det händer att spiraler stöts ut/ramlar ut. Så då är det kanske inte bästa alternativet för just dig- ring BM och be om nåt alternativ.
    men jag har redan testat ALLT typ å INGET funkar för mig förutom kopparspiralen.. å jag hade ju haft den nästan 2 år.. så de kanske e värt ett försök till...?
  • foxy

okej.. skönt att man inte e helt "onormal" hahha.. att de finns fler som vart med om detta...

nu vet jag bara inte om jag vill sätta in en ny eller passa på att skaffa ett syskon?? fast det känns inte riktigt läge än...
    tror jag ska satsa på att sätta in en ny.. undrar om man måste få mens en gång först innan??

• foxy

tiddlan: nej inte jag heller... jag mår absolut inte bra varken fysiskt eller psykiskt av hormonprev. så detta va de enda å bästa alternativet för mig.. jag har vart jättenöjd med den tills nu.. har haft den snart 2år å har inte haft några som helst problem.. visst, lite mer mensverk å sånt men jämfört med allt annat så...

jag har en son på 3,5år å för hans del e de ju dags med ett syskon men jag har annan partner nu å vi har vart tillsammans 2år men bott ihop i 3månader (vi båda e 26år).. vi båda vill egentligen vänta med "fler" barn men ingen av oss anser att de är en katastrof om det skulle bli av "misstag"

suck.. jag vet inte

• foxy

har oxå blitt gravis på minipiller en gång.. men den gången blev det abort eftersom jag då bara hade vart tillsammans med min nuvarande sambo i 4mån å ingen av oss ville ha barn just då.. jag övervägde att behålla det eftersom jag redan har ett barn men vi mådde ör dåligt på situationen då hans pappa hade cancer å dog ett tag senare å massa andra grejer som spelade in... men jag gör ALDRIG om de.. abort asså

Svar på tråden spiralen åkte ut i toa!!