• Kakan83

Svart bajs HJÄLP!!!!!!

Hej TS
    Du behöver inte vara orolig för att det är blod, det är precis som PippiLottan säger, du hade känt det på lukten.
    Det är säkerligen katrinplommonen som är "boven" i dramat.
    Min sons avföring skiftar också väldigt i färgen. Ibland kan det nästan se lila ut!
    Oroa dig inte, det är säkerligen ingen fara. Ring imorgon till BVC och prata med dom också så kanske det stillar din oro helt.

• Kakan83
    Anonym (m) skrev 2007-09-20 16:21:00 följande:
    ? Pippilottan Vaddå det som går in kommer ut? Jag äter massa gurka tex inte bajsar jag grönt för det! Dessutom är väl katrinplommon lila och inte svart?!
    Tex gurka består av mestadels vatten. Katrinplommon och blåbär osv har mer färg än gurka.
  • Kakan83
    Anonym (m) skrev 2007-09-20 17:42:12 följande:
    Men hallå? TS son har ju bara ätit katrinplommon! vaddå tar färg av maten? Som jag skrev förut och aldrig fick svar på, man läser ju hela tiden om blåbär och svart avföring men inte katrinplommon! Är det verkligen nån mer som upplevt svart bajs av katrinplommon?

Men det ÄR så, avföringen tar färg av maten. Tycker du skrämmer upp TS helt i onödan. Hon har varit i kontakt med sjukvårdsupplysningen som säger att det mest troligt inte är någon fara. jag kan se stor skillnad på Olivers avföring när han äter olika saker.

TS

Det är inget att åka till akuten för. Där kommer du baras bli sittandes. Ring bvc imorgon bitti och säg att du är orolig. Du säger även att ditt barn mår bra i övrigt, ännu mindre att oroa sig för.

Oliver ab imo pectore
Svar på tråden Svart bajs HJÄLP!!!!!!