• Prinsessans Dagbok

Choklad när man ammar?

Någon påstår här på FL att man ej får äta choklad nr man ammar. Har jag aldrig hört förr. Däremot har jag hört att man ska varauppmärksam på om barnet reagerar på tex choklad eller nötter (även andra livsmedel)

Jag har nu godisförbud men längtar efter lite lördagsgodis så småningom och då såklart choklad. Hur gör ni? Undviker det helt eller har ni testat choklad?

• Svar på tråden Choklad när man ammar?
  • Heidi1

jag åt choklad. men om man märker att barnet får ont i magen så kan man testa o inte äta cholklad el andra saker.

• sheeba

Åh jag käkade choklad som tusan läste i någon föräldrar tidibg att dte är vanligt att men blir sugen på det efter förlossningen. Stod bara en massa bra saker där vad jag kommer i håg.
    Det dåliga är väl att dte sätter sig på kroppen

• krabban

Vi använder sunt förnuft!
    har inget förbud för nått ätbart,är vi osäkra så provar hon att äta ock är uppmärksamma om han reagerar med magont eller utslag!
    helt enkelt så provar vi oss fram!
    Hon har ätit kexchocklad utan att den lille reagerade negativt!

• lövet2

Det är vanligt att babyn får ont i magen om mamman äter mycket choklad. Det är sällan något problem om man äter ett par chokladbitar, men om man vräker i sig en 200g-chokladkaka på en gång ....

• marsmamman

Jag åt/äter choklad och ammar samtidigt, inga problem. Bägge barnen har reagerat mer på lök och vitlök

• PussPrinsen

ÄH..jag frossar i 70% mörk choklad, märker ingen skillnad på lillan!

• Jess83

Jag har sedan Julius kom ett enormt choklad sug...

han har fått små röda prickar men enligt bvc var det normala prickar som små bebisar kan få (ej hormonprickar dock)

Vet ej om det kan vara chokladen men tror inte det *hihi*

Men jag har oxå hört det.

(¯`°?.¸ Mamma till Julius ¸.?°´¯)
  • abovo

Jag vräkte i mig choklad och det gick bra. Om barnet får ont i magen kanske det beror på att det annars är känsligt komjölk och inte har med själva chokladen att göra.

• LitenIsa

Åt/äter mycket choklad, försöker dock sluta för det lägger sig ju på kroppen . har inte märkt att hon får ont i magen, åt visserligen massa choklad när hon låg i magen, var såååå sugen på choklad och glass sista månaderna av grav.

• Yopa

jag har också ett helt sjukt sug efter choklad... hela tiden... och jo.. jag har nästan lyckats få i mig en hel 200g utan att jag märkte någon skillnda på min dotter.. tror att vissa kanske reagerar men inte alla.

• Gnillib

Jag har ätit lite choklad (kanske ett par bitar om dagen) eftersom min mormor och min kusin kom med det till mig på BB och då tackar man ju inte nej... Vår pojke verkar inte må dåligt av det såvitt jag kan se!

• sjögurkan

Jag har hört att de kan få prickar av choklad, men har helt missat att de kan få ont i magen. Jag älskar choklad och har väl antagligen skyllt på lök i maten när lillen fått ont och inte på chokladen ; )

• Missboss

Jag fick ett chokladryck när sonen var bebis och ångrade mig bittert sedan vi hade panikskrik i 5 h den kvällen...

• matteg

Jag äter allt, inklusive choklad och han är glad och nöjd ibland och gnällig ibland. Men hur sjutton skall man veta att det var just DET livsmedlet som orsakat problemen??? Hur lång är "inkubationstiden" liksom??

• Jessys

jag äter choklad precis lika mytcket /ofta som när jag var gravid. min son reagerar inte på det. jag äter även lök, vitlök. det enda han reagarera lite granna på är coca cola..

Svar på tråden Choklad när man ammar?