• cissi 81

Röntgen av urinblåsa/urinrör

Min lilla dotter på 1,5 år fick för ett par veckor sen en kraftig urinvägsinfektion. Nu vill de göra en röntgen av urinblåsa och urinrör för att utesluta att något är fel, har fått tid för detta nästa vecka. Jag fasar verkligen, eftersom de ska sätta kateter och spruta in vätska i urinblåsan. Någon med erfarenhet som kan berätta lite? Hur gick det till, hur reagerade ert barn? Hur mår de efteråt?

• Svar på tråden Röntgen av urinblåsa/urinrör
  • pulmones

Alltså det gick bra . Du ratar om MUCK nu va?

Vår dotter fick lugnande eller något annat kul . Hon asgarvade åt sin egna hand medan de tog bilder . Hon var runt året .

Det gick jättelätt men vi skippade laxeringen innan. Vi fick papper hem på hur vi skulle göra.....tarmsköljning.....jag ville verkligen inte göra det så vi hoppade det. Och det gick bra

Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • avaa

Kommer att gå jättebra, har gjort denna MUCK undersökning ett x antal gånger med min lilla Alice från 3mån till nu 1 1/2år.
    Men jag tycker du ska fråga om lungnade, för ditt barns o din skull. det är nog mest otäckt att bli hållit fast!
    Lungnade är ingen fara att ge, hon blir lite lullig men går över ganska snabbt...
    Undersökningen går ganska snabbt.
    Dom mår prima efteråt som inget hade hänt, lite trött kanske.

Lycka till

• cissi 81

Tack så mycket för era svar! Känns lite bättre nu!

Svar på tråden Röntgen av urinblåsa/urinrör