• Lisa77

enkla spel på nätet?

Hej hej!

På dagis har de en dator med enkla spel för små barn, där de får sitta begränsad tid. Min son är 3,5 år.
    Det är ju bra för våra kära barn att bekanta sig med datorn i dessa dagar. Någon som har bra tips på småkul för de små på nätet?

Tack för tipsen!

• Svar på tråden enkla spel på nätet?
  • VISAMÅ

Min 4 åring har just upptäckt alla spel på svt.se/barn och skogsmulle. Nästan alla barnprogram har nåt att kika på, gissa bajset t.ex i myror i brallen, är lite kul när man är i den åldern.

• ArmandsMamma

Min kille som blir fyra i januari sitter ibland och spelar på svt:s hemsida. där kryllar det som sagt av spel, en favorit just nu är fem myror då han är superintresserad av bokstäver och siffror, annars finns det björne och bolibompadraken och jag vettetusan allt. en bra sida tycker jag iaf och ett plus är ju att det är gratis och att man inte behöver ladda hem spelen utan det är bara att spela rakt av.

• 3tjejer

Klarar era barn att sitta själva vid datorn och spela? Jag har precis visat min dotter (4 i december) bolibompa-drakspelet på svt.se. Men det är mycket som hon inte förstår själv så jag sitter med henne (har visserligen bara spelat 3 gånger).

Någon som har tips på riktigt basic spel?

• Vivamos

Om ni ska köpa spel så är "Dora" helt fanastiskt, min 3åring älskar det och man kan öka svårighetsgraden eftersom.

På nätet finns zone.msn.com och www.hamsterpaj.se där min 5-åring sitter med gratisspel. Kanal 5 har också spel.
    http://www.bbc.co.uk/cbeebies/fun/ är visserligen på engelska, men där finns Brum, Teletubbies mm för de yngre.

• Eelle

min dotter på 3½ har typ aldrig setat vid datan.. än mindre spelat. hon visar inget intresse heller än iaf.

• Eelle

(glömde skriva) hon leker med annat som barn brukar leka med .. bryr sig ej om datan.

Svar på tråden enkla spel på nätet?