• Anonym (???)

SBAB bolån trots betalningsanmärkning?

Är det nån som känner till om man kan få lån hos SBAB trots betalningsanmärkning?
    Jag har hört på omvägar att dom samarbetar med en bank som kan ge lån ändå, fast till högre ränta, nån som fått sånt lån och i sådant fall, hur mycket högre är räntan?

Min sambo och jag har till kontantinsatsen ca 300 000, och en bra ekonomi, men olika omständigheter gjorde så att jag fick en betalningsanmärkning (på en struntsumma, så det handlade inte om att jag inte kunde betala) 2006. Jag har pratat med UC och min anmärkning kommer kvartså till 2009.

• Svar på tråden SBAB bolån trots betalningsanmärkning?
  • Juliasmamma

Om du bara har en anmärkning så pröva din vanliga bank först. Dom är inte omöjliga :)

• Anonym (???)

Så du menar att dom kan se "genom fingrarna"?
    Man tycker ju att dom borde gå på vad för typ av anmärkning det handlar om osv, men då kanske dom gör det....

• trollmammsis

tycker också att ni ska gå till eran vanliga bank...ni har ju 300 000 att satsa...och som du däger en bra ekonimi...boka ett PERSINLIGT möte på banken så ska det nog inte vara några priblem, låter inte så

• Juliasmamma
    Anonym (???) skrev 2007-09-21 11:41:06 följande:
    Så du menar att dom kan se "genom fingrarna"?Man tycker ju att dom borde gå på vad för typ av anmärkning det handlar om osv, men då kanske dom gör det....
    Dom är inte omöjliga så länge det inte handlar om missbrukad kredit så brukar dom se genom fingrarna :)
  • Anonym (???)

Ok, ska fundera över det, jag vill bara inte sitta där och bli nekad, och anses som ej kreditvärdig för ett misstag jag gjorde för 1,5 år sen, det känns så förnedrande.

Svar på tråden SBAB bolån trots betalningsanmärkning?