Någon mer som har Chinese Crested Dog/Nakenhund?

Vi kanske kan hitta kullsyskon till våra små, utbyta tips osv.

Nej det har jag inte varit med om än...
Hoppar av nu och önskar er en riktigt godnatt.
hej hej!
Nej jag har ingen, gillar hundar med päls, mycket päls! (Även om jag tycker att gosa med min vovves lilla rosa mage är underbart!
)
Jo, jag tänkte bara att jag var tvungen att höra mig om om en sak. SKK gick ju ut med en varning (?) till rasklubben (Chinese crested alltså) då det funnits personer som ANVÄNDER HÅRBORTTAGNINGSMEDEL på sina hundar! Har ni hört om dett sjuka? Är det utbrett?!
Vill ni så kan jag försöka leta upp meddelandet, det ligger väl nånstans på SKKs hemsida.
Jag använder inte ens rakhyvel utan endast en trimmer som tar bort det värsta, jag hör till dom som aldrig skulle raka min hund.
Var på utställning i V-ås i somrast där tar en kvinna fram en rakhyvel och börjar torr raka sin hund innan hon skulle in i ringen, vart finns SKK då? Inte där o kollar iaf.
Sedan försvinner ett par bakom tälten och sprayar sin hund med något så att hunden blänker, det är inte riktigt klokt hur dom håller på, när får hunden bara vara just hund och inte en produkt som ger status?
Jo jag har hört många skrämmande ex på hårborttagningsmedel osv...
Sedan när man köper en nakenfis så tycker jag även att det är falskmarknadsföring, man köper en naken och kanske får ett hårmonster efter någon vecka, varför kan man inte visa dom först hur dom ser ut med hår sedan utan?
JAg har iaf valt att hålla mig utanför SKK och jag vet att det finns många oseriösa uppfödare även inom SKK....tyvärr.
Kolla bara detta med PRA, hur många är seriösa när det gäller det?
Swinghunny...
Jo nog är det bättre att ta lödder eller något annat men det blir liksom en hysteri tycker jag med allt, att få visa upp sin perfekta hund som då kanske ha ett taskit psyke ist..
Men det är tur att vi alla är olika
Swinghunny...
Jo jag håller med dig titta bara hur Perser katten ser ut idag...fruktansvärt.
Ofeliaa: Exakt! Det är så hemskt! Att det har fått gå så långt!! Usch Stackars djur! Och folk kallar MIG djurplågare som har kläder på mina hundar! jisses!
texas har lagom mkt crest
kul att det diskuteras rakning :)
Jag har ett litet hårmonster.. som jag i böjan rakade flitigt! (med trimmer)
Hon hade ofta finnig hy, hon skar upp sej i skogen o stötte hon emot en brännässla såg hon ut som en prickig korv.
Nu är hon ett riktigt hårmonster, låter hennes lilla hår(som är ganska mycket få vara kvar)
Ser ingen vits i att raka henne,.,. (hon går ej att ställa pga underbett)
Många kinesägare gapar, ungefär som att kinesen skulle vara misskött för att den är orakad! Men hallå. Det är så här hon ser ut. Och hon får bättre hy o den lilla pälsen hon har skyddar faktiskt visst lite grann, inte mot kyla, men mot små kvistar o småkryp o brännässlor. Klart att hon ser "snyggare ut" när hon är rakad o inoljad!
Men för mej är hoon världens goooaste sötaste, fast hon är orakad å ett hårmonster! ;)
Sen får folk säga vad de vill..
Jag tänker inte känna mej skamsen o dålig för att jag inte rakar min kines, det gjorde jag innan..
Sen tycker jag inte att man ska raka inför utställning heller,.,. låt de sanna true hairless vinna! (om då cresten skulle duga..)
Tänk va kul att gå på en utställning där kineserna bara blivit genomkammade....
Kul att se skillnaden på behåringen...