Inlägg från: Skrutt i mage |Visa alla inlägg
  • Skrutt i mage

vaggvisor??

någon som har tips på vaggvisor??

• Svar på tråden vaggvisor??
  • Skrutt i mage

hur går texten till dem två?

jag sjunger bara byssanlull

• Skrutt i mage
    Helena77 skrev 2007-09-21 19:35:25 följande:
    Vem kan segla?
    Vem kan segla förutan vindvem kan ro utan årorvem kan skiljas från vännen sinutan att fälla tårarJag kan segla förutan vindjag kan ro utan årormen ej skiljas från vännen minutan att fälla tårar
    oj!Tack så jätte mk!! :D
  • Skrutt i mage
    Modesty2000 skrev 2007-09-21 20:36:51 följande:
    Vi kör med "Sjumilakliv" med Martin Stenmark...skruvat men funkar varje gång...
    hehe, kan ni texten? vad duktiga ni är :)
  • Skrutt i mage

det var några jag inte kunde melodin till men flera var jätte fina. Någon som kan den där "i natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut" ???? den e fin ! :D

• Skrutt i mage
    Linilur skrev 2007-09-21 21:38:57 följande:
    "I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förutjag drömde det var fred på jordoch alla krig var slutjag drömde om en jättesaldär statsmän satt på radså skrev dom på ett konvolutoch reste sig och sa:Det finns inga soldater mer det finns inga geväroch ingen känner längre tilldet ordet: militär."Den sjöng vi alltid när jag var liten! Den e fin!
    ja vi sjöng den på FN dagen
  • Skrutt i mage
    shorven skrev 2007-09-21 21:28:51 följande:
    min dotter somanr bäst om jag sjunger varga sången från ronja röva dotter...den sjöng även min syster för mig när jag va lite och ganksa långt upp i åldern
    hur går den? "Du varg, du varg, kom inte hit"?
  • Skrutt i mage

Nu i ro slumra in
    lilla älsklingen min,
    ned i kudden dig göm
    vid din rosiga dröm,
    tills du väcks, lilla vän,
    nästa morgon igen,
    tills di väcks, lilla vän
    nästa morgon igen.

• Skrutt i mage
    October skrev 2007-09-21 22:25:00 följande:
    trollmor eller yllet (yllevisan med nationalteatern, jag är ett litet ylle, bom chicka bom...)
    hehe, den har jag aldrig hört tror jag (yllet)
  • Skrutt i mage
    Lindams skrev 2007-09-21 22:33:10 följande:
    Hur går texten till den i ronja rövardotter som lovis sjunger?Är något Vargen ylar och sen meraLinda
    vill ja också veta!
  • Skrutt i mage
    Agamemnon skrev 2007-09-21 22:36:05 följande:
    VargsångenVargen ylar i natten skog, han vill men kan inte sova. Hungern river hans vargabuk, det är kallt i hans stova. ref:Du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig. Vargen ylar i nattens skog, ylar av hunger och klagan. Men jag ska ge`n en grisasvans, sånt passar i vargamagar. ref:Du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig. Vargen ylar i natten skog, och hittar sig inget byte.Men jag ska ge`n en tuppakam, att stoppa ner i sitt knyte. ref:Du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig. Sov mitt barn i bädden hos mor, låt vargen yla i natten.Men jag ska ge`n en hönsaskank, om ingen annan har tatt`en. ref:Du varg, du varg kom inte hit, ungen min får du aldrig.
    så himla fin! tack så mkt :)
  • Skrutt i mage
    Swinghunny skrev 2007-09-21 22:40:22 följande:
    Är det någon som kan hela låten...hörd den på dagis, men kan bara början på den..den börjar:Liten båt blir ofta våt,om magen när det stänker,Liten båt blir ofta våt,om magen när det stänker.Jag undrar vad den tänker! Den tänker att....( forts)ååh hur är det den går?
    nej tyvärr, men de brukar sjunga den på babyöppet å kan be om texten
  • Skrutt i mage
    dorothea skrev 2007-09-21 23:27:44 följande:
    Vi brukar sjunga trollmors vaggvisa, kom i ro och vyssan lull. -eller så kan man sjunga Silverflöjt och trumma, den är vacker och rofylld.Långt långt borta spelarsilverflöjt för dejoch en liten trummatåm, tåm, tåm för dej.Det är himlens änglar.De kan spela flöjtoch de slår på trumma,tåm, tåm, tåm för dej.Lilla barnet soveroch Gud älskar dej.Silverflöjt och trummatåm, tåm, tåm för dej.
    hur går vyssan lull?
  • Skrutt i mage
    superasstess skrev 2007-09-21 23:36:26 följande:
    Vyssan lull koka kittelen fullhär kommer tre svoltene mågerden ena va haltden an´re va blindden tredje va trasihan tordes int´ gå inhan gjord´ sig en ell bort i skogen
    '

finns det inte fler versioner? har hört annorlunda
  • Skrutt i mage
    marissa76 skrev 2007-09-21 23:35:27 följande:

är för skön! ska verkligen börja sjunga den för min bebis, bara lära mig texten först
    sitter å lyssnar nu.. fin
  • Skrutt i mage
    dorothea skrev 2007-09-21 23:42:45 följande:
    -hittade detta vid en sökningByssan lull.musik: Traditionelltext: Evert TaubeByssan lull, koka kittelen full,där kommer tre vandringsmän på vägen,byssan lull, koka kittelen full,där kommer tre vandringsmän på vägen.Den ene, ack så halt,den andre, o, så blind,den tredje han säger alls ingenting.Byssan lull, koka kittelen full,på himmelen vandra tre stjärnor,byssan lull, koka kittelen full.på himmelen vandra tre stjärnor,Den ene är så vit,den andra är så röd,den tredje är månen den gula.Byssan lull, koka kittelen full,där blåser tre vindar på haven,byssan lull, koka kittelen full,där blåser tre vindar på haven.på Stora Ocean,på Lilla Skagerackoch långt upp i Bottniska viken.Byssan lull, koka kittelen full,där segla tre skutor på vågen,byssan lull, koka kittelen full,där segla tre skutor på vågen.Den första är en bark,den andra är en brigg,den tredje har så trasiga segel.Byssan lull, koka kittelen full,sjökistan har trenne figurer,byssan lull, koka kittelen full,sjökistan har trenne figurer.Den första är vår tro,den andra är vårt hopp,den tredje är kärleken den röda.Byssan lull, koka kittelen full,tre äro tingen de goda,byssan lull, koka kittelen full,tre äro tingen de goda.Den förste är Gud Far,den andre är hans Son,den tredje är god Jungfru Maria.
    oj, Vad jag har sjungt fel på den där ;P
  • Skrutt i mage
    Ciliaja skrev 2007-09-21 23:48:42 följande:
    Somwhere over the rainbow!! sjunger jag ofta!

fin
  • Skrutt i mage
    violis skrev 2007-09-22 08:49:36 följande:
    + ännu en variant på Viyssan lullVyssa lull koka kittelen fulldet kommer tre vandringsmän på vägenden ene är halt den andre är blind den tredje har trasiga kläderhan törs inte gå inhan står uti farstun och gråterEn annan favorit går ungefär så här:Och gav dig våren sitt största fång utan blommors doft utan fåglars sång förslog det ej för att säga dig hur oändligen kääär du är mig,år kommer och år förgås men min kärlek kära till dig bestårlångt långt bortom höst och vår ska jag älska dig än må du veta (ingen riktig vaggvisa men säger så mycket!"greensleves"heter originalet på eng)
    den brukar ja sjunga för milo. :P
Svar på tråden vaggvisor??