• essetjossan

sittdel + åkpåse vilken ålder???

Hej jag har tänkt att ta bort hårdliften och byta ut den mot en åkpåse. Har en emmaljunga vagn. Men undrar när man kan göra det min lilla tjej är 4 månader är hon för liten och ska ligga kvar i hårdliften ett tag till eller kan man börja lägga henne i en åkpåse istället. Jag kommer ju inte sätta rakt upp och ner utan hon kommer fortfarande få ligga ner, eller halvligga ibland. och är det för tidigt på året för att börja med åkpåse, är det för varmt fortfarande? Någon som har en åsikt?

• Svar på tråden sittdel + åkpåse vilken ålder???
  • mama08

mn son flyttades till sittdelen när han var 3 mndr och 3 veckor

happy mama!
  • Lise

Vi har också en Emmaljunga och bytte till sittdelen nu när han var 4,5 månad. Han blev för lång för liggdelen. Det funkar jättebra med sittdelen för den kan man fälla ner helt så han ligger lika bra i den.  Har bara honom sittande korta stunder eftersom han lika gärna ligger ner, men när de själv börjar visa att de inte vill ligga så är de väl redo att sitta.

Tage 070429
  • Elyelle

Bytte till sittdelen nar min son var runt 2 manader. Han hatade att ligga i liggdelen (han ar valdigt nyfiken och sallskaplig av sig), men trivs jattebra i sittdelen, med ryggstodet nedfallt till nast lagsta lage.

• annasahlup

Jag har börjat ha åkpåse nu, har den öppen på dagarna men det är skönt på de svalare kvällarna, att inte behöva ta på sonen jättemycket kläder utan ha stängd åkpåse istället.

När det gäller sittdel och inte sittdel så gör du som du vill men rekommendationen är ju när barnet kan sitta själv.

• sjögurkan

Har också bytt till sittdelen, sonen är tre månader. Han är så lång, samt att voksipåsen inte får plats i liggdelen. Vi använder voksipåsen nu när vi är ute på morgonpromenad. Det är bara någon enstaka plusgrad nu på morgnarna så den behövs!

• AnnanAnna

Vi väntade tills Alice kunde sitta någorlunda efter rekommendation från läkaren på BVC. Jag tyckte också hon verkade vilja komma upp lite och inte gillade att ligga, så jag ville sätta henne tidigare, men han avrådde oss det.
    Så hon fick ligga kvar i liggdelen tills hon var drygt 6 månader...

• Puffen

Tog bort liften när sonen var 2månader.
    Nu bullar jag upp honom i vagnen, han är 5månader

Svar på tråden sittdel + åkpåse vilken ålder???