• Dino78

VÄSTERÅS! Myrstacken eller Busborgen?

Dessa två ligger i Västerås, vilken är bäst eller att rekommendera om man vill åka dit med en 2½-åring? Nån som vart där?
    Jag har inte varit på någon av dom.
    Myrstackens hemsida ligger nere verkar det som, finns dom kvar?

DIF i själ och hjärta
  • Svar på tråden VÄSTERÅS! Myrstacken eller Busborgen?
  • Leah1

Jag har bara varit på Busborgen, men  mina tjejer är  6 och 7.

Drt är stort och det går ibland ganska vilt till där... mkt spring och så, men tjejerna tyckte det var kul... Det ska finnas ngn lungare vrå där, för mindre barn....

Myrstacken har jag ju närmast till (gångavstånd) men jag har inte hört så positivt om det, så jag vet faktiskt inte!

• Dino78

Men det finns kvar iaf, Myrstacken?
    Svårt veta när man inte kan komma in på hemsidan
    Jo, mycket spring kan jag tänka mig när det är för barn mellan 1-13...men som du säger borde det ju finnas avdelning för lite mindre förstås.

DIF i själ och hjärta
  • Leah1

Jag vet faktiskt inte om den finns kvar... kollad på Eniro och där sog dom kvar iallafall, men det var inte så positiva omdömen , gamla iofs....

Jag åker ju förbi där varje dag, men har inte tänkt på det!

• JennyL25

Myrstacken tycker jag är trist jämfört med Busborgen.
    Dessutom får man inte ha med sig matsäck in till myrstacken.

Mer att göra på Busborgen ochså. Fin sju en liten hörna för de minsta ochså.

Visst kan det vara stimmigt på Busborgen men i det hela taget är det bättre där än myrstacken tycker jag.

• Dellie

Jag läste en artikel om Pinglan (tror jag det var) att dom hade köpt en massa saker från myrstacken när dom gick i konkurs, så jag tror inte att myrstacken finns kvar. Men vet inte säkert.

• Pilla70

tror inte myrstacken finns kvar.
    vi skulle dit i sommras och då var det stängt och så helt igen bommat ut.

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Dino78

Myrstacken fanns kvar, vi åkte förbi där. Men vi var på Busborgen och det var jätteroligt!

DIF i själ och hjärta
  • Lovan

Sonens dagis köpte upp massor av Myrstackens saker när de konkade - kanske är det någon som köpt konkursboet o försöker driva det igen? Men som jag hört är Myrstacken stängd pga konkurs.

• Dino78
    Lovan skrev 2007-09-22 20:49:33 följande:
    Sonens dagis köpte upp massor av Myrstackens saker när de konkade - kanske är det någon som köpt konkursboet o försöker driva det igen? Men som jag hört är Myrstacken stängd pga konkurs.
    Det fanns iaf en skylt uppsatt både precis vid infarten till Bäckby samt vid ingången. Tittade man in såg man skymten av något leksakigt.
    Stod öppettider och jag såg då ingen skylt om att det var nerlagt.
    Men jag vet ju inte förstås eftersom vi inte tittade så noga.Vi hade ju liksom redan varit vid busborgen och dessutom komvi förbi Myrstacken kvart över 17 och deras stängningstid var tydligen 17.
    Men som sagt, dom kan ju ha lagt ner ändå, fast då tycker man ju att skyltar borde tagits bort.
    Eller om nån som du säger öppnat det igen.
    DIF i själ och hjärta
  • Lovan

Nu blev jag ju nyfiken!!!
    Vi ska den vägen i morgon när vi ska åka till ungarnas farmor o farfar, så jag ska passa på att svänga förbi där o kolla in om det är någonting där.
    Återkommer i morgon eftermiddag med svaret!

Stolt mamma till 2 underbara söner!
  • Pilla70

skyltarna satt kvar när var där i somras oxå..
    lappar på dörren om öppet tider men när an kikade in genom dörren såg det helt öde ut-

Älskar mina små prinsar och min stora prins
  • Dino78
    Pilla70 skrev 2007-09-22 21:15:39 följande:
    skyltarna satt kvar när var där i somras oxå..lappar på dörren om öppet tider men när an kikade in genom dörren såg det helt öde ut-
    Ja, det såg rätt öde ut i själva "lobbyn", sen skymtade jag nån klätterställning eller vad det kan ha varit.
    Men eftersom hemsidan inte längre går att komma in på så är det nog så att dom inte längre finns då!
    Tur Busborgen fanns iaf så man inte åkte 6 mil i onödan!
    DIF i själ och hjärta
  • Lovan

Dino: Ja, det hade varit ganska skit för er om ni kommit till staden o där inte funnits någonting alls av intresse. Tur att det inte blev så.

Stolt mamma till 2 underbara söner!
  • Lillknoppen2

Myrstacken har gått i konkurs (pga Busborgen bla) men Busborgen ska vara super enligt maken som varit där några ggr med 2,5-åringen.

Pinglan är pingstkyrkans öppna förskola med sång/rytmik med den fantastiska ledaren Miriam. Rekommenderas, öppettiderna finns nog på deras hemsida. Och nej, det är inget "gudomligt" över det, vi är totalt okyrkliga men vi älskar Miriam och Pinglan!

• Phantera

Vi var på Busborgen i fredags. Träffade en arbetskamrat till min man där.
    Vi hade plockat med oss matsäck för vår yngsta är mjölkproteinsallergiker, då sa han att man inte fick ha med sig matsäck!! (Vet att man inte fick ha med det på Myrstacken, men när jag kollade på deras sida så stod det att det fanns alternativ för allergiker eller så kunde man kontakta dem i förväg).

På Busborgens sida står det inget om det, att man inte får. Plus att vi mailade dem och frågade på sönd/månd om de hade mjölkfria alternativ för vi skulle åka dit på fredagen. Vi fick inget svar så vi tog då med eget!!
    Det var ingen som sa till oss dock...

Fick svar dagen efter vi varit där att vi skulle prata med personalen i kafeterian om vad det fanns för alternativ.

Det var lite dåligt tyckte jag. Vår yngsta är väldigt kräsen, så man skulle ju gärna velat ha lite info i förväg!

Annars var det bra. Barnen hade kul.
    Bra med toaletter och sittplatser.
    Det jag saknade var ett skåp att stänga in saker i, så som ytterkläder och ev. väskor...

Nackdelen för våra små, iaf den yngsta som blir 2 i januari var de större barnen som "Härjar" och inte visar så stor hänsyn, hon kunde lätt bli omkull-sprungen...

Svar på tråden VÄSTERÅS! Myrstacken eller Busborgen?