Inlägg från: LabLover |Visa alla inlägg
  • LabLover

    Höstcafe för vilsekomna USDP 2007

    Håller med Axa! Hur är det med pinglorna som aldrig kikar in längre?


    ♥ Underbar dotter f. 8 juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 20 mars 2008 ♥
  • LabLover

    Ja, jag! Jag kan stoltsera med lite magbilder i mitt krypin nu!


    ♥ Underbar dotter f. 8 juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 20 mars 2008 ♥
  • LabLover

    Kul att se dig Sara.

    Var är ni andra?


    ♥ Underbar dotter f. 8 juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 20 mars 2008 ♥
  • LabLover
    Zandrama skrev 2007-10-06 14:08:58 följande:
    Hej!Här är jag. Vi har dragit ner datortiderna rejält här hemma, så det som blir över spenderar jag oftast på sjabarnsforumet; www.sjalbarn.se. Jag försöker hinna in här inne också då och då, men det blir väldigt sällan ändå.Vidar fyller två om inte ens två månader. Det är helt sanslöst. Han började på dagis 12 september och stormtrivs. När man frågar om vi ska gå till dagis och leka så skiner han upp och svarar "JAA!", men än pratar han inte i flerordsmeningar, däremot har det kommit säkert 20-30 nya ord sen han började på dagis, så hoppet finns.Svante var på försenad 6-månaderskoll i torsdags, nu är han 68 cm lång och väger 7840 g, kurvan planar mer och mer, men med tanke på hur mycket han rör sig så är det kanske inte så konstigt. Han kryper på alla fyra sen innan han blev fem månader, sätter sig själv, reser sig mot möbler, och mot våra ben. Försöker stå själv, men det går inte så bra. Allra helst går han med hjälp av våra händer, han försöker ofta släppa och gå med stöd av bara ena handen. Det är mycket helt enkelt. *pust*Han äter mycket "vanlig" mat och ammar fortfarande mycket, men eftersom jag har tänkt amma i två år till eller mer så gör inte det så mycket. Det är mest mysigt. Jag ska börja sälja kläder på homepartys för ett hyfsat nystartat sånt företag (och eftersom det räknas som reklam, så kan jag inte säga vilket det är) och det ska bli skönt att komma ut och göra nåt annat och jobba lite, även om det blir kanske max 2 visningar per vecka. Dessutom är det ett väldigt välkommet tillskott i kassan. Vi snålar ju rätt rejält med föräldradagarna, plus att jag har lägstanivå, så vi har det rätt tight just nu.
    Kul med uppdatering! I RR hade du kunnat skriva om det Själv är jag gravid igen...
    ♥ Underbar dotter f. 8 juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 20 mars 2008 ♥
  • LabLover
    levalivet skrev 2007-10-24 18:15:23 följande:
    Bonnmoran - stort grattis till hela familjen! Låter som att ni har en underbar tid - NJUUUUUT!!!! Vilket fint namn förresten, Irma!Malin - tycker inte heller att du ska oroa dig, och jättebra att de gör ett extra ul för att kolla! Skönt att allt annat var bra!Uppdatering på familjen Önskas front:A är en aktiv och gladlynt liten individ som skrattar åt det mesta (säger just nu tittut till datorn!). Favoriter just nu är att lägga pussel och leka med lera, förutom att vara ute och lära sig cykla, klättra och busa runt på dagis. Jag själv börjar bli hyfsat stor, bara 2 mån kvar helt plötsligt! Har samlat ihop lite pojkkläder från släkt och vänner, och även köpt lite. Är sugen på att köpa en bärsjal också. Var ju sugen på det med dottern, men då var hon så pass stor så jag köpte Ergon istället. Har en BB som funkade bra första tiden, men alla säger ju att sjal är bättre. Fast jag vet inte om det är värt pengarna, är lite snål med bebissaker eftersom de används så kort tid!
    Åh, det är helt klart värt pengarna! Köpte en Moby Wrap som är en elastisk trikåsjal och använde den dagligen tills dottern var ca 7 mån. Hade kunnat använda den längre om det inte kom så fasligt mycket snö och jag inte vågade bära längre. Den är en av de billigaste och jag var väldigt nöjd. Ser framemot att få bära i den igen
    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • LabLover
    levalivet skrev 2007-10-25 21:41:19 följande:
    LL mfl - det är just Moby Wrap jag funderar på. Kul att höra att du använde den så länge! Jag planerar att ha lillen i vagn och dottern på ståbräda till och från dagis mm, men ibland kommer det nog att bli lillen i sjal/sele och dottern i sulky. Sen har vi faktiskt köpt en syskonsulky också, som jag tänkte att man kan använda till längre utflykter, om man ska gå på stan lite längre tex. Köpte en Carena så den kostade bara 1500, tycker att det var värt att ha möjligheten.LL - hur funkar Mobyn utomhus när det är kallt - har man den utanpå jackan eller innanför??
    Jag bar alltid närmast kroppen. Hade någon av makens jackor ovanpå. L hade fleeceoverall m.m. på sig men jag blev alltid varm även om jag bara hade långärmad t-shirt under.

    Mossgrön!
    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • LabLover

    Hur har ni det så här i adventstider?


    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • LabLover
    Önska och Zandrama: Kul med uppdateringar från er!

    Malin: Är din mage lite mindre den här gången? Vad säger SF-måttet? Ser åtminstone lite annorlunda ut om man jämför med T.

    Har själv ett gäng magbiler inne hos mig. Upplever att den är större den här gången och det ska bli kul att få SF-mått att jämföra med om 3 veckor. Här mäter de inte lika ofta som i vårt gamla landsting.
    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • LabLover

    Jaha, det är väl bara en tidsfråga nu innan jag inte kan smygsurfa på jobbet

    Kommer inte längre in på vårt lite mer privata forum från min jobbdator

    De har spärrat en massa olika andra sidor också t ex Aftonbladet och Blocket.


    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • LabLover
    Cina UrDeLuxePingla skrev 2007-12-19 15:25:40 följande:
    Hej hopp!Läget? Stör jag mitt i lussekatts- o pepparkaksbak?
    Wow! Jag höll nästan på att tuppa av!
    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
  • LabLover

    Idag har jag fyndat. Var på Kosta Outlet och de hade mammakläder från PO.P. Det blev tre toppar och en tunika för endast 425 kr

    God Jul om vi inte ses igen innan dess. Det är mycket nu med huset fullt av amerikanare.


    ♥ Underbar dotter f. juni 2005 ♥ Bebis på väg BF 24 mars 2008 ♥
Svar på tråden Höstcafe för vilsekomna USDP 2007