• BebbanEbban

    känna sparkar i vecka 12????

    Hej jag undrar om man kan käänna några rörelser vid 12 veckor redan??

  • Svar på tråden känna sparkar i vecka 12????
  • Angelflikkan

    nej, fostret är alldeles för litet..

    men tarmar som bökar kanske man kan känna...


    Linnéa växer så det knakar, snart 4 månader.
  • Hedvig J

    Jag vet att jag kände foster rörelser tidigt när jag var gravid första gången, men då intalade jag mig att det inte vad det. Men nu andra gången så känner jag oxå foster rörelser tidigt och jag kommer i håg hur det känns sedan förra gången. Så visst kan det vara foster rörelser, vi alla har ju olika graviditeter och olika bebisar.

  • augustin

    Tror ni inte de e lite tidigt då i v 12. Jag menar, skelettet e ju inte ens utvecklat på dom små liven?? Hur känns det då? Spritter det till? Som bubbel typ utan att magen kurrar?

  • Ällvira

    Jag kände min dotter i vecka tolv. Hade först svårt att tro det , men det fortsatte och hon var väldigt livlig i magen. Hon föddes med äkta knut på navelsträngen. Så tidigt har jag inte känt med mina tre andra.

  • Marlene B

    Jag kände fostret i v 12, min andra graviditet. Fostret rör sig mycket och är ju trots allt 5-6 cm så så litet är det ju inte.

    Känns som bubbel, och då jag kände med handen så var den som någon som svagt drog en fjäder under huden.
    Är i v 18 nu och känslan är densamma men har såklart ökat i styrka.

  • Orchids

    Jag kande inga sparkar i v 12, men kanske kan du det?

    Ca v 15 kande jag lite 'bubbel'/sprattel.
    1a sparken ca v 21, och nu i vecka 29 hela tiden, flera ggr om dan.

  • Orchids

    Jag kande inga sparkar i v 12, men kanske kan du det?

    Ca v 15 kande jag lite 'bubbel'/sprattel.
    1a sparken ca v 21, och nu i vecka 29 hela tiden, flera ggr om dan.

  • Me o Mike

    Jag känner min!!! Det är inte SPARKAR men den rör sig och så.. Ingen tvekan om att det är bebben.. Är i vecka 12.. Känner HELT klart igen eftersom jag har barn sedan tidigare..

  • Leos och Vincents mamma

    Med sonen kände jag "sprattel" o små rörelser första gången i vecka 14.
    Nu är jag gravid i vecka 14 med barn nummer 2 o har sen ca en vecka tillbaka känt lite "sprattel" som jag nästan är övertygad om är bebis. Känns tydligen tidigare när man är gravid igen..Det är ju inte som riktiga sparkar för det är det ju för tidigt för, men lite kan man känna.


    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o pyttet i magen BF mars-08
Svar på tråden känna sparkar i vecka 12????