känna sparkar i vecka 12????
Hej jag undrar om man kan käänna några rörelser vid 12 veckor redan??
Hej jag undrar om man kan käänna några rörelser vid 12 veckor redan??
TACK!!!
Jag tror SJÄLVKLART att man kan det!! Men som sagt.. Det är ovanligt.. Tror dock inte att man kanske kan känna med sin första graviditet!!
hm kanske, men jag e ändå lite skeptisk. nåja jag får se nästa graviditet om jag känner något:)
Vecka 14-16 för omföderska är vanligt enl en del böcker samt internet.
Precis.. VANLIGT för omföderskor att känna i vecka 14-16! Så att känna ivecka 12-13 är inte omöjligt!! Jag känner inga sparkar eller så.. Bara att den "krafsar". Beror ju på hur den ligger och.
Jag kände i slutet på v 14 i första graviditeten och i mitten på v 12 i denna. Är snart i v 19 och det är samma sorts rörelser som i v 12 fast starkare och längre upp. Att andra säger att det är tarmrörelser då jag själv vet vad det är om är ju bara löjligt.
Min BM tror inte heller att man kan känna så tidigt men hon säger också att det är jättevanligt med missfall fram till v 20 och inte det minsta farligt med GBS under graviditet så förtroendet för henne är inte stor i mina ögon.
Min BM sa närjag kände fosterrörelser i vecka 12 att det var tarmen.
Har man gjort det förr så kan man känna skillnad.. Det är VÄLDIGT lika.. Men ändå inte.
Ja.. Vi känner!! Det finns uppenbarligen många här som VET BÄST!
Finns väl ingen som vet bättre än en själv?? Iaf när det gäller vad man känner!
Ros72: Fostret är 9 cm. Mät upp det framför din så inser du att det inte alls är för litet för att kunna känna det.
Mulle: Japp ingen kan säga vad andra känner, oavsett om det är psykiskt eller fysiskt.
Är fostret så stort som 9 cm i vecka 12? Nä mer 6,5 typ.
Glöm inte att fostret har gått om plats o guppar runt liksom.
Enligt min Läkare så var det iallafall inte omöjligt att känna så pass tidigt...man kan ju aldrig säga vad någon annan känner och den blivande mamman känner nog och vet bäst själv.
något:) menar jag
Dagens kub mätte upp ett litet foster som var ca 8 cm totalt och drygt 6cm crl (huvud-rumpa) sprattlade runt och sträckte sig. Jag känner inget av bebisen än, tror jag iaf. Det är tredje barnet men räknar med några veckor till innan det känns av.
Skickar med bilden med! Vi är i v.12+4 nu!
När jag väntade sonen kände jag så tidigt som i v.14.
Är nu i v.11 och känner helt klart något som inte är tarmrörelser.
Det finns att läsa att om man har moderkakan i bakvägg och är omföderska så är det vanligt att man känner i v.12-13 alltså inte heller omöjligt att känna lite tidigare.
Sen vet man ju aldrig hur stor bebisen är på riktigt förrän man gör UL. Det är ju bara en uppskattning på hur stor en bebis ska/borde vara nu.
Jag känner absolut!
V 12+ 3
även min man kände igår, inga sparkar utan man känner att det rör sig och ploppar runt.