Förkylningstips huskur ?
Hejsan!
Jag har försökt bli kvitt en förkylning nu sedan måndags kväll men senaste dagarna har den blivit värre. Det började med lätt heshet och lite smånysningar.
Nu i torsdags och fredags har jag blivit otroligt tjock i halsen och får mycket slemhosta som inte vill ge sig. Näsan har varit mer rinning tidigare men nu har även den börjat svälla igen mer, som segt eller vad jag ska säga som jag får nysa ut med full kraft. Funderar på bihåleinflammation.
Jag har varit på jobbet i alla fall i slutet av veckan eftersom jag hade lite småuppdrag och jobbar bara inom kontor så det känns inte allt för slitigt.
Nu har jag vilat mycket under dagen och tagit det lugnt. Men det är besvärligt för jag hinner bara ligga ner en stund i taget så får jag kraftiga hostattacker och det rosslar så i bröstet.
Om det inte blir bättre går jag till läkaren direkt på måndagen men jag tänkte om någon har något effektivt tips innan som jag kan testa?
Jag dricker mycket, te, vatten och juice för vitaminer. Sen har jag både vanligt nässpray och sånt som dämpar svullnader. Har testat varmt bad men är för täpp för att känna att det är speciellt avslappnande.
Ska gå och testa ångande vatten en stund i ansiktet. Har hört att de kan lindra.
Avskyr förkylningstider.