• Ann Lee

Deodorant vid amning?

Jag har inte fått barn än men det blir om några veckor
    Nu undrar jag dock hur det är med användning av deodorant när man ammar? Jag måste verkligen ha deodorant till vardags och har dessutom läst att man kan svettas i mängder när man fått barn...
    Använder just nu Dove's som är utan alkohol...
    Vad kan jag använda för deodorant när bebben kommer och jag ammar?

• Svar på tråden Deodorant vid amning?
  • josefsmamma

använd vilken deo du vill

one happy camper
  • MissBlaise

Varför skulle du inte kunna ha din vanliga deo?

• strojes

Jag körde med ACOs (apoteket) parfymfria from några veckor innan bf så att bebisen verkligen kunde känna min egen doft och inte deodorantens doft.

• Lola Jämtland

Varför skulle du inte kunna använda din vanliga deo?

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Helene m Olivia o Sigrid

Jag gillar inte att använda vanlig deo när jag ammar så jag använder hälsokostens kristalldeo.
    Superbra!! Luktar ingenting och innehåller inga konstiga kemikalier!

(¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
  • Ann Lee

Därför att jag läste någonstans att man skulle köra alkoholfritt och parfymfritt eftersom alkohol och parfym kan föras över till bröstmjölken. Det var något med att det finns mjölkkörtlar uppe i armhålan...

Stämmer detta?
    Som förstföderska blir man alldeles nojig över allt som står... vad ska man lita på och tänk om man missar något och det drabbar stackars bebben! Förvånad

• Börnen

Första barnet köpte jag en vanlig parfymfri då jag hört att man ska låta barnet känna igen mammans egen doft, men vad sjutton...jag har ju alltid min deodorant och det är ju så JAG luktar.

Med andra barnet använde jag min vanliga hela tiden. Dottern (andra barnet) är snarare mer kelig sonen och nu så här i efterhand så tycker jag att hela resonmanget från min sida var ganska löjligt.

Tror inte alls på att du skulle överföra alkohol eller parfym etc via huden till bröstmjölken, så det tror jag inte du behöver vara orolig för!

♥Emil 050611♥ och ♥Maja 061116♥
  • LML

Du ska inte lyssna på allt som sägs, det sätter b ara griller i huvvet på dig. lita på ditt eget omdöme i första hand. känner du dig tveksam så fråga gärna nån, men tro inte blint på all vad folk säger. Lycka till me bebben

Ann Lee skrev 2007-09-22 23:41:59 följande:
    Därför att jag läste någonstans att man skulle köra alkoholfritt och parfymfritt eftersom alkohol och parfym kan föras över till bröstmjölken. Det var något med att det finns mjölkkörtlar uppe i armhålan...Stämmer detta?Som förstföderska blir man alldeles nojig över allt som står... vad ska man lita på och tänk om man missar något och det drabbar stackars bebben!
    Självklart går alla kemikalier du smetar på dig in i huden!!
    I vanliga deos finns även aluminium och det är INTE bra!!

Så jag tycker du gör helt rätt som tänker efter lite!!

Kolla på hälsokosten efter kristalldeon, den finns både som sten och i flytande form som ett vanligt deo. (enklast tycker jag, stenen är lite besvärlig)
  • Widmarkarna

Bebisen äter väl inte från armhålan haha nä skojjade bara, jag kör med min vanliga rexona parfymerad och luktigott, har inte varit några problem

• Ann Lee
    marissa76 skrev 2007-09-23 12:05:23 följande:
    Bebisen äter väl inte från armhålan haha nä skojjade bara, jag kör med min vanliga rexona parfymerad och luktigott, har inte varit några problem
    Nä, den gör ju inte det... Däremot brukar deodoranten smetas ut lite och det kan ju komma på själva bröstet. Det smakar nog inte så gott med deodorant

Jag har provat kristalldeon för några år sedan... problemet var att den inte kändes tillräckligt effektiv. Men nu kanske man ska prova den igen.
    Ann Lee skrev 2007-09-23 16:12:00 följande:
    Nä, den gör ju inte det... Däremot brukar deodoranten smetas ut lite och det kan ju komma på själva bröstet. Det smakar nog inte så gott med deodorant Jag har provat kristalldeon för några år sedan... problemet var att den inte kändes tillräckligt effektiv. Men nu kanske man ska prova den igen.
    Det kan ta nån vecka innan man "ställt om" sig!
  • emmle

Thai deo från hälsokosten är kanon i spray form den använder jag (ammar också) utan konstiga saker som alkohol,aluminium,parfym..funkar kanon!

Svar på tråden Deodorant vid amning?