• Misery

jäkla avlopp...

har stopp i avloppet i duschen...det är rengjort men vattnet rinner bara sakta bort så vi kan inte duscha för då flödar vattnet i badrummet...ringde jouren men ingen hjälp därifrån för d var inte akut eftersom vattnet ändå rinner bor.t....skitarg är jag....men men nu har jag beklagat mig lite.....

• Svar på tråden jäkla avlopp...
  • Atamon

Stackars er!
    Har ni modernare typ av golvbrunn så ni kan lyfta upp en renskopp, har ni gjort det? de kan sitta hårt ibland.
    Jag vill inte dissa dig/er men det finns de som inte vet att man lyfta upp koppen, det beror ju alldeles på hur man har bott tidigare. När vi flyttade in i vår lägenhet så rann det jättedåligt i duschen. Själva golvbrunnen var ren, men själva koppen hade det nog inte lyfts på flera år.... Det var grymt äckligt!

• Atamon

För att trösta dig lite. Har en äcklig jäkla skitgödsel lukt i vårt kök. Har haft sedan mitt på dagen igår. Vi bor mitt i stan, ingen bondgård så långt ögat når. Alltså kommer inte gödsellukten utifrån. Har kollat och städat överallt. Fattar inte var lukten kommer ifrån! Man kan väl tänka sig att det är något avlopp i själva huset som gått sönder, ingen granne hemma som vi kan fråga om de känner samma lukt. Blä och fy!

• Misery

jag har nå gammalt jäkla avlopp utan något vattenlås som man kan plocka bort....det är alldeles svart vatten o äckel där i...har spolat med duschen men det bara svämmar över då...ska ringa i morgon så dem måste komma...var ju tvungen att duscha efter att jag tränat i kväll o fy vad äckligt det var.....

• jannej

man kan testa med ett rensband som man drar fram och tillbaka i avloppet och få rent där fast ett sådant kanske ni inte har tillgång till?

• Misery

nä ingen tillgång till nå rensband...sitter o väntar på fastighetsskötaren nu vad han nu kan göra....min svåger rörmokaren sa att man behöver en rensmaskin för att få rent...tyvärr så hade han inga grejer med sig hem så han kunde inte hjälpa mig...

• Atamon

Hur har det gått med avloppet? kunde fastighetsskötaren göra något åt det?

Här luktar det fortfarande som en ko har bajsat... Jag väntar på fastighetsskötaren jag också.

• Misery

gubben har inte kommit än han gillar inte mig så han dissar mig totalt..o så skulle man ha lämnat lapp istället för att ringa så jag fick mig en utskällning först...ser honom springa ute o gö ingenting....arg som ett bi är jag nu

• Atamon

Lämnat lapp innan man ringer... jo, så att han kan glömma lappen eller inte svara då eftersom han är förvarnad?! Jäkla gubbe.
    Hoppas att du får någon hjälp i alla fall. Annars så får du ringa till ägaren till huset. Och säga att du är orolig för att det ska bli vattenskador eller andra skador stoppet. Det brukar ju inte vara billigt att åtgärda...

• Misery

ja jag ska se ifall han dyker upp nu efter lunchen...jag har suttit o väntat på honom hela förmiddagen då han sa att han skulle komma...

• Mealla

Finns det inte nagot motsvarande till liquid plummer i Sverige? Har finns det olika produkter som anvands da man har problem med "trogt" avlopp. Det ar en vatska, pulver eller skum som man haller ner i avloppet som reagerar da det kommer i kontakt med vattnet och typ smalter/frater bort det som ligger i vagen (gammalt har och sant).

I och for sig misstanker jag att det kanske inte finns i Sverige, men det kanske anda ar vart att kolla upp?

• Misery

Maella.... man ska inte hälla sånt i avloppet då blir rörmokaren rasande om han ska dit för d fräter ....det kom en kille sen på eftermiddagen o fixade så nu funkar d.....

Svar på tråden jäkla avlopp...