• Rulltrappa

vilka frisyrer har era små barn?

ja, rubriken talar väl för sig själv..

• Svar på tråden vilka frisyrer har era små barn?
  • Vårblomma

Vi brukar snagga vår son hos frisören med jämna mellanrum. Hon kör med maskin så det blir ~1cm långt över hela huvudet.

• blommanigbg

Kort ljust mjukt babyhår..

• luzorsus

knappt klippt henne alls på snart 3 år, hon har ändå inte så långt hår, har bara ansat luggen ibland, ljust

• Teskedsmamman

Mina kör vi av med trimmern på 3 mm emellanåt... 3-4 ggr/år...

Magdis med pojkar 0402, 0510, 0707
  • Rulltrappa
    Vårblomma skrev 2007-09-23 18:50:48 följande:
    Vi brukar snagga vår son hos frisören med jämna mellanrum. Hon kör med maskin så det blir ~1cm långt över hela huvudet.
    vi brukar köra med trimmerna hemma, typ 6 mm.

den här gången lämnade vi dock en liten mohikanremsa (inspirerade av meet the barkers-barnet), var nyfiken på om det fanns fler. :)
  • blommanigbg

Klipper själv glömde jag säga..

• Kloss

Frisyr...!?

Om de har hår ( en del har ju sparsamt med den varan)så kort och praktiskt som möjligt.
    Kort är praktiskt och lätt att sköta...!
    Vilken frisyr barnet än har kommer du älska barnet...!

Barnet lär inte klaga..Vänta tills barnet blir äldre då vill barnet klippas på ett sätt som absolut inte vill men det är en annan historia..*LER*

• Grenadjären

Lockigt och fluffigt.

• Teskedsmamman
    Rulltrappa skrev 2007-09-23 18:53:01 följande:
    vi brukar köra med trimmerna hemma, typ 6 mm.den här gången lämnade vi dock en liten mohikanremsa (inspirerade av meet the barkers-barnet), var nyfiken på om det fanns fler. :)
    Det blev en syntlugg på ena sonen för ett tag sedan och hockeyfrilla på den andra en annan gång
    Magdis med pojkar 0402, 0510, 0707
  • stinamaria

Jadu, det blir lite olika, beroende på hur mycket jag får lov att klippa för sonen. Han vill inte riktigt sitta still
    Just nu är det sjukt ojämnt :P Tror det blir trimmern nästa gång, börjar bli dags nu igen.

Svar på tråden vilka frisyrer har era små barn?