• Rulltrappa

vilka frisyrer har era små barn?

ja, rubriken talar väl för sig själv..

• Svar på tråden vilka frisyrer har era små barn?
  • Kloss

Varför inte pröva mohikanfrissa...!

Ett tag var pojkens hår helblått..
    Ett spontant infall från pojken som jag acceperade med ett leeende..! Han var 5-6 år
    Bra sätt att lära pojken att stå för sina infall och vem bryr sej..!?

• SmashNo3

kort rak lugg & jättekrull på sidorna,det är snyggt det!!!Glad

• Rulltrappa
    Kloss skrev 2007-09-23 18:54:35 följande:
    Frisyr...!?Om de har hår ( en del har ju sparsamt med den varan)så kort och praktiskt som möjligt.Kort är praktiskt och lätt att sköta...!Vilken frisyr barnet än har kommer du älska barnet...!Barnet lär inte klaga..Vänta tills barnet blir äldre då vill barnet klippas på ett sätt som absolut inte vill men det är en annan historia..*LER*
    klart att barnet inte klagar. på samam sätt som ett litet barn skiter i vilken förg det är på tröjan skiter oftast han/hon i hru håret ser ut så länge det inte hamnar i ögonen stup i kvarten.

det är enbart k-kmätning för föräldrar, onödigt men ganska roligt. ;)
  • Rulltrappa
    Kloss skrev 2007-09-23 18:57:36 följande:
    Varför inte pröva mohikanfrissa...!Ett tag var pojkens hår helblått..Ett spontant infall från pojken som jag acceperade med ett leeende..! Han var 5-6 årBra sätt att lära pojken att stå för sina infall och vem bryr sej..!?
    ja, det är ju det han har. :)
  • Rulltrappa
    Teskedsmamman skrev 2007-09-23 18:54:42 följande:
    Det blev en syntlugg på ena sonen för ett tag sedan och hockeyfrilla på den andra en annan gång
    haha, jag har hockeyfrillafobi, så ner det har växt ut för långt i nacken kan jag inte låta bli att klippa av det, men det blir så FULT, helt tvärklippt. märkligast är att det går att klippa spikrakt när han inte sitter still.
  • Maria222

har tänkt att ha den frisyren på våran bebis när han blir lite större och får mera hår, är ju så tufft!!

Rulltrappa skrev 2007-09-23 18:53:01 följande:
    vi brukar köra med trimmerna hemma, typ 6 mm.den här gången lämnade vi dock en liten mohikanremsa (inspirerade av meet the barkers-barnet), var nyfiken på om det fanns fler. :)
  • Kloss

Rulltrappa;
    Varför inte pröva lite exotiska frisyrer då...?
    Eller bara kort och praktiskt?
    Du avgör själv.
    Passa på nu när barnet är litet och gulligt.

Det lär ju vara enda gången du som föräldrer kan besluta fritt om saken.

Vänta till barnet blir äldre och har synpunkter..!

• Rulltrappa
    Kloss skrev 2007-09-23 19:04:57 följande:
    Rulltrappa;Varför inte pröva lite exotiska frisyrer då...?Eller bara kort och praktiskt?Du avgör själv.Passa på nu när barnet är litet och gulligt.Det lär ju vara enda gången du som föräldrer kan besluta fritt om saken.Vänta till barnet blir äldre och har synpunkter..!
    djupt resonemnag för en rent fåfäng tråd. ;)

dock längtar jag till den dag då han har egna synpunkter så att jag slipper bestämma. (om inte synpunkterna gäller extensions för 5000 spänn för det betalar jag INTE.)
  • Kloss

TS:
    Det var du som startade den och vad jag än säger så får jag kritik...!
    Ha en trevli kväll Rulltrappa

• Prospero

Frisyr?? säger jag också. 2-åring i dreadlocks eftersom hon vägrar bli kammad, borstad eller klippt. Fast vi klipper av dem ibland så det inte ser så hemskt ut.

• Achwen

Mina två "stora" flickor har halvlångt hår med lång snedlugg- 11:a åringen är mörkblond och lite lockig och 8:a åringen blond med rakt hår. Min lilla 18-månaders är blond och lockig med avklippt lugg. (inte så lätt att få rak och snygg)

• game set match

Ingen alls för att han blir hysterisk vid klippning. Jaja, får fortsätta klippa honom när han sover några år till.

• skriva

17 månader och Gustav Vasa-frisyr. Jag kapar i nacken när det blivit för långt eftersom jag inte vill att han ska ha hockeyfrilla. Jag gör vad jag kan för att klippa upp det lite där bak och sen försöker jag klippa luggen lite lagom oregelbundet för att det inte ska se ut som om jag har satt en potta på huvudet och klippt efter den.

Tyvärr har han ännu inte så mycket hår vid tinningarna så det slutar alltid med att han har en jättebred tvärklippt lugg och lockar som spretar ut bakom öronen, tänk dalkarl på medeltidsmålning eller Gustav Vasa. Men han är väldigt söt trots denna frisyr!

• MARIA99

Mira 14 1/2 mån har en blandning av hockeyfrilla & page typ! Har ny bild i kollaget. Har klippt hennes lugg 4 gånger..
    De äldre barnen har page resp låångt hår med kort lugg.. 4 & 6 år . Bilder på deras frisyrer finns i galleriet med.

• Fille Melle
    Just nu har Filip snaggat hår då han fick tag i rakapparaten. Förvånad

♥ Fille 041227 ♥
  • pellan

Min 16-mån pojke har ganska tjockt hår och vi klipper kort med maskin i nacken och på sidorna, men lämnar det en aning längre upptill. Riktigt klassisk kortklippt pojkfrisyr alltså.

• ilalila

Haha, frisyr vet jag inte om jag skulle kalla det ,,men vår 14-månaders son har typ "oklippt, växt lite hur det vill"-frisyr. Har klippt hans lugg några gånger och så men det är svårt, han sitter ju aldrig still. Men han är så söt å fin i sin blonda kalufs.

• danka25

isak har massa loc´kar o ingen av mina frissor vill klippa han , så han är som en afrokrull stort på en liten blond kille...han ser ut som en tjej o får det mesta har vi 2 tofsar i håret för att hålla det på plats någolunda...ska lägga ut nya bilder :) hans hår började locka sig efter 1 år idag är han 18 mån...

stolta mammsen:)
Svar på tråden vilka frisyrer har era små barn?