• apsa

illamående och konstant trött.

Hej tänkte skriva hit och kolla om någon känt sig så som jag gör nu eller ha tips på vad det är jag har.
    Först och främst vill jag ju skriva att jag har varit hos läkarn FLERA ggr. och dom har tagit prover osv. men vet inte än iaf. vad det är.
    Jag hade en REJÄL magsjuka som höll sig i över 1 vecka för lite över en månade sen, redan innan det hade jag mått illa lite till och från i ett par veckor men efter att magsjukan lugnat ner sig har jag nu iaf minnst 3-4 dagar om veckan spytt dagligen och mår illa KONSTANT är yr hela tiden och det bara snurrar i huvudet helt plötsligt ibland och jag är så förbannat trött.
    Vaknade först nu för idag har sovit sen 23.00 igår, vaknade bara för att äta en macka kl. 9 imorse.
    Mina infektionsvärden CRP och senka(?) är höjda och även mina blodsocker värden men mina natriumvärden är också under gränsen (har alltid varit höga förut) är orklös gråtfärdig och irriterad för att jag mår såhär hela tiden och inte får någon hjälp.
    Började på mitt dröm jobb för ca. 2 månader sen och är nu livrädd för att förlora det.
    Har någon gått igenom samma sak?

• Svar på tråden illamående och konstant trött.
  • susye

kan du åkt på någon bakterie i tarmen? har de tagit prover från avföringen?

• Venna

Usch då...Det låter inte roligt alls!

Hur är blodtrycket?

Min sambo fick en infektion på balansnerven i somras och blev jättedålig, ungefär lika som du beskriver. Är det något de har kollat upp?

• apsa

Inte från avförning altt annat dock. börjar bli nervös nu när de börjat snacka om operation och sånt...

• apsa

blodtrycket var så lågt att dom inte kunde ens mäta med en digital mätare utan var tvungna att ta med en såndär gammat som man pumpar för hand. minns inte exakt men det var runt 60/100

• Mrs Ella

100/60 är inte särskilt lågt utan helt ok.
    (60/100 är inte möjligt, det höga värdet kommer alltid först).

• susye
    apsa skrev 2007-09-23 19:16:25 följande:
    Inte från avförning altt annat dock. börjar bli nervös nu när de börjat snacka om operation och sånt...
    vaddå för operation?
    be dem kolal ett avföringsprov för det är via dem de kan se om du åkt på nån bakterie i tarmen
  • apsa

hmm ok men kommer inte ihåg rätt då antar jag
    är inte så bra på sånt men de sa iaf. att det var väldigt lågt och som sagt så försökte de mäta det först med 2 olika digitala innan dom till slut fick ta till en gammal handpump grej...

• apsa

de pratade om någon typ av titthåls op. där de går in i magen och kollar om de ser något konstigt där.

• susye
    apsa skrev 2007-09-23 19:28:00 följande:
    de pratade om någon typ av titthåls op. där de går in i magen och kollar om de ser något konstigt där.
    ok men det är väl bra
    en liten operation
  • apsa

ja är bara jätte nervös.. men vad som hellst bara dom får reda på vad det är orkar ju inte känna mig såhär längre..

Svar på tråden illamående och konstant trött.