Fackavgift till kommunal vid föräldrapenning.
Jag undrar vilken tabell men ska gå efter när man betalar in sin fackavgift när man går på föräldrapenning. Tabell 1 eller 2. ?
Med förhöjda avgiften eller inte????
Jag undrar vilken tabell men ska gå efter när man betalar in sin fackavgift när man går på föräldrapenning. Tabell 1 eller 2. ?
Med förhöjda avgiften eller inte????
Har aldrig funderat på det, jag får inb.kort med rätt summa
förhöjda...så är det i varjefall med om man bara e med i a kassan...jag betalar 358 kr/månaden o är mammaledig...
surt!
Ringde för ett par veckor sedan och fråga vilken tabel jag skulle gå efter för jag fatta inte de och hon sa tabell 1 och de blir 417kr varje månad...
Jag ska oxå betala 417 kr varje månad säger dom isf,men väntar på inbetalningskortet.
417 kr här oxå.
jag betalar bara a kassan,ej facket med...men de e den höga!
Men så kul...
De skriver så luddigt så man fattar inte vad dom menar.
Jag betalar efter den höga tabellen.. Är 2an tror jag?!
566 i månaden.
417 kr är det
är du med i kommunal. Betalar du efter vad du får ut från FK har jag också gjort fram tills nu då jag läste bak som jag har gjort på varje faktura men denna gång hade dom ändrat texten . så från 1 januari 07 ska man betala 417 kr om man är föräldraledig. mailade odm och frågade. Är själv med i kommunal stockholm.
417 kr...för mig med..
Jaha.. Så det är en fast summa då o inte efter inkomst?
ja så fick jag till svar ändrat då 070101. så jag ska leta efter mina utbetalningar från FK för dom månader som jag betalat efter inkomst under 07 så ska jag få tillbaka .
Men ta kontakt med dom och kolla.
Gtr
Det ska jag absolut göra!
522 kr för mig, känns lite surt
Nu har jag pratat med kommunal.. 417 kr från 070601 sa hon till mig. Tur jag ringde o tur att ni andra hade koll!!
Kolla upp det SEJ för det kan inte stämma om du är föräldraledig.
Jag fick också info att det var 417kr från 1/6-07, var på väg att gå ur facket och bara vara med i a-kassan men eftersom de ändrat reglerna så skilde det inte många kronor, dessutom så har man ju en försäkring genom facket också.
Jag betalar den högre avgiften (373 varje månad - fast jag är mammaledig.
Tabell 1