• The Dreamer

Denna j-vla hosta !!!

Förlåt, måste bara få spy ut min ilska just nu (inte bokstavligen men.. )

Har hostat konstant i 2 veckor nu, har börjat få ont i lungorna och luftstrupen så fort jag hostar...
    Har under denna tid fått i mig 1 hel flaska hostmedicin, men hostan har ändå bara eskalerat och blivit värre.

Ska ringa vårdcentralen imorgon, för detta funkar bara inte.

Någon mer som fått likande hosta ?

Har hört att det går en hel del hosta just nu..

• Svar på tråden Denna j-vla hosta !!!
  • Majsan81

Japp jag är en av dom! Fick mollipect utskriven men jag sa att det inte hjälper på mig. Ingen receptfri hosmedicin hjälper heller. Flaskorna tar slut jättefort Men så äntligen skrev doktorn ut coccuilana och äntligen kunde jag sova gott om näterna och slippa oroa mig för att få upp alla magdelar ur kroppen vid varje hostattack.

Ring läkaren och se vad dom kan ge dig som lugnar kroppen! Det är frustrerande med hosta!

Lycka till!

• The Dreamer

åhh...stackare...

Skönt att det är bättre för dig nu i alla fall.

Ska ringa imorgon och se vad de säger.

Har aldrig hostat såhär länge faktiskt, och det är enbart rethosta.

Men, men...det löser sig.

• TheMilky

Samma rethosta här. Blir galen snart. Ni som sett "Shrek 3", jag påminner om grodan där

• The Dreamer

Har tyvärr inte sett den, men antar att den låter roligt.

Och självklart ska man på personalfest på jobbet nu när hostan blivit värre.

Jaja, jag har en ursäkt till att gå hem tidigt i alla fall.

• bodica

Coccuilana är det enda som hjälper mig då jag börjat att hosta på det där sättet så att det aldrig ger med sig. Tyvärr har den en nackdel med sig jag tapper rösten ett tag efter det jag tagit den. Men vad gör man inte för att sluta hosta.

• The Dreamer

Great, har precis varit hos läkaren..

Det var inte bara vanlig hosta...

Tydligen har jag åkt på lunginflammation också..

Har fått pencillin och hostmedecin (coccuilana), så hoppas på att bli bättre inom de närmsta dagarna.

• Cissif76

Jag har oxå hostat en del. Dock kanske inte så mycket som ni men jag är gravid i v38 och hostade just av ett revben som jag har haft ont i, i ca en vecka.

Har någon av er lyckats med samma sak och isåfall. Vad gör man för att lindra den smärtan på snabbaste sätt. Jag ringde läkaren men de sa att man kan inte göra något spec. åt benet utan det är om de kan ordna smärtlindring. Jag provar alvedon sa jag och bad att få åk.

Vad skulle ni gjort?

• The Dreamer

Cissif76 - hostat av ett revben?

Oj, låter som att det gör grymt ont..

Tror tyvärr att det inte är så mycket att göra, som läkaren sa. Men jag personligen skulle ha tagit alvedon och sedan vilat, i massor. Skulle inte gått upp och rört på mig mer än nödvändigt...

• Cissif76

Det har gjort ont och nu gör det grymt ont men jag vet inte om det är helt av eller hur det är. Det knakade till som om det gick av men efter alvedonen och några prov på lyft med armen och att gå runt så går det ju iaf att bära ett glas vatten men visst känns det väldigt ont.

Jag har satt mig i soffan för dagen och tar det jättelugnt men Barnen i skolan får maken hämta då jag inte kunde köra bil ordentligt i morse. Vill inte ens prova nu. Det blev visst ett klagoinlägg här.

The Dreamer skrev 2007-09-25 13:34:47 följande:

Cissif76 - hostat av ett revben? Oj, låter som att det gör grymt ont.. Tror tyvärr att det inte är så mycket att göra, som läkaren sa. Men jag personligen skulle ha tagit alvedon och sedan vilat, i massor. Skulle inte gått upp och rört på mig mer än nödvändigt...
  • Cissif76

Snygg press.bild förresten.

• The Dreamer

Men man måste ju få klaga någon gång.

Det är bra att du försöker vila mycket i alla fall.
    Tycker att du ska fortsätta med det.

Tack så mycket.
    Din pressbild är också riktigt snygg tycker jag.

• Cissif76

Så sant. Känns lite fjantigt ibland bara men man kan liksom inte rå för det.

Jag kan ju meddela att med alvedon i kroppen så mår jag super idag. rör mig smidigare även om inget är perfekt.

Hoppas det är bättre med din hosta oxå så det inte bara är samma varje dag?

The Dreamer skrev 2007-09-26 09:27:12 följande:

Men man måste ju få klaga någon gång. Det är bra att du försöker vila mycket i alla fall. Tycker att du ska fortsätta med det. Tack så mycket. Din pressbild är också riktigt snygg tycker jag.
  • The Dreamer

vad skönt att du mår bättre.

Min hosta är fortfarande lika kraftig.

Men fick sova hela natten utan att hosta i alla fall.

Hostmedicinen verkar fungera nu i alla fall, för även fast hostan är lika kraftig hostar jag inte lika mycket.

Men det kommer kanske dröja någon dag till innan den helt är borta.

• Cissif76

Men har du märkt förändring så är det iaf positivt! Jag håller tummarna för dig att i slutet på veckan så mår du bättre redan!

Svar på tråden Denna j-vla hosta !!!